کارگاه شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در خرم‌آباد برگزار شد
کد خبر: 4021400
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳
از سوی حوزه هنری لرستان؛

کارگاه شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در خرم‌آباد برگزار شد

به‌همت حوزه هنری لرستان کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پنج‌شنبه، ۲۵ آذر در خرم‌آباد برگزار شد.

کارگاه شفاهی دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از لرستان، از سوی واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری لرستان و با همکاری دبیرخانه ستاد کنگره ملی شش هزار و ۳۰۰ شهید لرستان، معاونت فرهنگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پنج‌شنبه، ۲۵ آذر در خرم‌آباد آغاز شد.

محمد قاسمی‌پور، مدرس این کارگاه آموزشی از تاریخ شفاهی به عنوان یک روش تحقیق باارزش در حوزه جمع‌آوری و مستندسازی اطلاعات شفاهی یاد کرد و گفت: کسانی‌که اینجا هستند اگرچه به صورت تئوری و عملی یا بالقوه و بالفعل، مادر نیستند اما به مفاهیم مادری واقف هستند؛ این یعنی شرکت‌کنندگان مبانی اولیه گفت‌وگو را می‌دانند و می‌بایست اصول پیشرفته و علمی را فراگیرند.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌ها در یادگیری این است که باید با موضوع و مبحث درگیر شد و از آن فارغ نباشیم، افزود: وقتی این‌گونه در مسیر یادگیری قرار بگیریم و موضوع، مسئله اصلی و به‌نوعی مسئله ذهنی و فکری شود تمام مواردی که قرار است به دنبالش بگردیم، خودش آشکار و پیدا خواهد شد.

قاسمی‌پور با بیان اینکه همه ما می‌توانیم از یکدیگر یاد بگیریم، الگو بگیریم، الگوپذیری کنیم و نظاره کنیم اما در نهایت هر کسی باید به سبک و روش خودش عمل کند، ادامه داد: هر فرد به لحاظ جنسی، فکری، سواد و پایگاه اجتماعی و فردی متفاوت است و می‌طلبد زبان، دانش و سواد خاصی را برای یادگیری به‌کار بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت کاره‌های آموزشی تصریح کرد: تلاش و هدف این است که در این کارگاه به ظرفیت‌های وجودی خود واقف شویم و به سبک و شیوه درستی در زمینه تدوین تاریخ شفاهی برسیم.

قاسمی‌پور همچنین ابراز امیدواری کرد: برگزاری این کارگاه آموزشی بتواند در زمینه دستیابی به ارتباط کارآمد و اثربخش و برقراری مهارت‌های نوشتاری و ارتباط مؤثر و توانمندسازی اعضا مؤثر واقع شود.

لازم به ذکر است، کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از پنج‌شنبه، ۲۵ آذرماه در سالن ماه حوزه هنری لرستان خرم‌آباد آغاز و تا روز ۲۶ آذر ادامه خواهد داشت .

 

انتهای پیام
captcha