برگزاری کارگاه نمایشنامه‌نویسی «پویش سلیمانی» در لرستان
کد خبر: 4020920
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲

برگزاری کارگاه نمایشنامه‌نویسی «پویش سلیمانی» در لرستان

به همت واحد نمایش حوزه هنری لرستان کارگاه نمایشنامه‌نویسی و بازیگری از ایده تا اجرا را با عنوان پویش سلیمانی» در شهرستان‌های استان لرستان برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه نمایشنامه‌نویسی «پویش سلیمانی» در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، مینا سپهوند، مسئول واحد نمایش حوزه هنری لرستان امروز، ۲۳ آذر در جمع خبرنگاران از اجرای پویش سلیمانی خبر داد و گفت: این برنامه در قالب کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این برنامه در زمینه نمایشنامه‌نویسی و بازیگری از مرحله ایده تا اجرا و فن بیان، بدن و شناخت نقش و کاربرد آن در تولید نمایش و همچنین روند تولید نمایشنامه اقتباسی به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

سپهوند اضافه کرد: این کارگاه‌های آموزشی از ۲۴ آذرماه لغایت ششم دی‌ماه در چهار شهرستان الیگودرز، دورود، بروجرد و خرم‌آباد برگزار می‌شود.

وی بررسی ابعاد شخصیت والای سردار سلیمانی و پرداختن به ویژگی‌های منحصر به فرد ایشان در عرصه‌های نظامی، فرهنگی و اجتماعی در قالب فعالیت‌های هنری و تولید آثار فاخر نمایشی را از اهداف برگزاری این‌ پویش برشمرد و اضافه کرد: پس از برگزاری کارگاه‌ها در شهرستان‌های یادشده چهار نمایش تولید و در آیین گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اجرا خواهد شد.

سپهوند گفت: سینا دلشادی، رئیس گروه ارزشیابی آثار مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و مدرس دانشگاه و پویا حسنوند از هنرمندان فعال و تحصیل‌کرده واحد نمایش آموزش این کارگاه‌های آموزشی را برعهده دارند، اظهار کرد: در برگزاری این برنامه، سازمان تبلیغات اسلامی لرستان، بسیج هنرمندان استان لرستان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان همکاری دارند.

انتهای پیام
captcha