مهم‌ترین راهکار تقویت پدافند غیرعامل ارتقای سواد رسانه‌ای است
کد خبر: 4015481
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵

مهم‌ترین راهکار تقویت پدافند غیرعامل ارتقای سواد رسانه‌ای است

مدیرکل پدافند غیرعامل استان اردبیل،گفت: بالا بردن آگاهی عمومی و سواد رسانه‌ای جامعه از مهم‌ترین راهکارهای تقویت پدافند غیرعامل در استان بوده که رسالت آموزش و پرورش و مراکز آموزشی در این زمینه پررنگ‌تر است.

پدافند غیرعاملبه گزارش ایکنا از اردبیل، علیرضا علیپور، مدیرکل پدافند غیرعامل استان اردبیل، دوم آذرماه، در جلسه شورای پدافند غیرعامل خلخال، اظهار کرد: بالا بردن آگاهی عمومی و سواد رسانه‌ای جامعه از مهم‌ترین راهکارهای تقویت پدافند غیرعامل در استان بوده که رسالت آموزش و پرورش و مراکز آموزشی در این زمینه پررنگ‌تر است.

وی افزود: به دنبال حمله سایبری و اختلال در نظام کارت الکترونیکی سوخت، استان اردبیل جز استان‌های پیشرو در حل این مشکل بود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان اردبیل، گسترش شبکه‌های رابطین پدافند غیرعامل در استان اردبیل را مستلزم همکاری فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی دانست.

علیپور گفت: فعالیت این مجموعه از سال 91 در اردبیل آغاز شده و با توجه به پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی، مهم‌ترین و عمده‌ترین تهدید، تهدید سایبری است که دشمن از طریق حملات هوشمندانه در حال انجام این کار است و تلاشمان بر این است تا شیوه جنگ نظامی که در این شرایط تغییر پیدا کرده پدافند غیرعامل را به عنوان مؤثرترین راهکار در پیشگیری از حملات سایبری مورد توجه قرار دهیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان اردبیل، با اشاره به وجود 3 انبار نفتی در اردبیل و خلخال و پارس‎‎‎‎‎‎آباد افزود: با انجام اقدامات صورت گرفته هیچگونه مشکلی در تامین انرژی موردنیاز مردم از جمله گاز و سوخت مایع نفتی در مواقع بروز بلایای طبیعی و غیرطبیعی در استان وجود نخواهد داشت و در صورت بروز هرگونه مشکل در خط لوله انتقال مواد سوختی به استان اردبیل، این استان ظرفیت تامین سوخت 40 روزه مردم با بهره‌مندی از انبارهای ذخیره سوخت را دارد.

وی افزود: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل شاهد برگزاری مانور قطعی برق در 9 مرکز حساس استان به مدت 20 دقیقه بودیم تا آمادگی آن‎‎‎‎‎ها را در اتصال به ژنراتور و تأمین برق اضطراری مورد ارزیابی قرار بدهیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان اردبیل، با بیان اینکه 14 کارگروه‌ در شورای پدافند غیرعامل استان فعال بوده، افزود: لازم است هر دستگاه اجرایی مطابق وظایف خود برنامه‌های جامع برای پدافند غیرعامل تدوین کند.

علیپور، با اشاره به اهمیت تامین اقلام ضروری مردم عنوان کرد: اقلام ضروری و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به مقدار کافی تامین و هیچ نگرانی در زمینه توزیع اقلام اساسی و کالاهای مورد نیاز مردم وجود ندارد.

 وی، با بیان اینکه احتمال قطعی گاز در زمستان وجود دارد از تمامی نهادها خواست تا مصرف انرژی را به صورت مطمئن تامین کنیم تا خللی اتفاق نیوفتد و بتوانیم تولید پایداری در زمستان داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha