برگزاری 10 جشنواره فرهنگی و دینی در دستور کار ارشاد زنجان
کد خبر: 4012841
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲

برگزاری 10 جشنواره فرهنگی و دینی در دستور کار ارشاد زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: 12 جشنواره ملی و استانی در بخش فرهنگی و دینی برگزار شده که شامل جشنواره قرآنی رمضان، داستان‌نویسی رضوی، آفرین‌واره فیلم و عکس عاشورایی، جشنواره نماز و جشنواره نمایشنامه‌نویسی است و بیش از 10 عنوان جشنواره نیز تا پایان سال اجرا خواهد شد.

محمدربیع احمدخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، محمدربیع احمدخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، 22 آبان‌ماه در نشست خبری بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی اظهار کرد: برنامه سالانه 1400 تهیه و در این راستا بیش از 687 برنامه تدوین شده است که دیدار با امام جمعه و استاندار زنجان، برگزاری پویش کتابخوانی و توزیع کتاب در مدارس، مساجد و زندان‌ها، برگزاری جلسات نقد و معرفی کتاب از مهمترین این برنامه‌ها به‌شمار می‌رود.

وی بازدید از کتابفروشی‌ها، دیدار با کتابداران، برگزاری ایستگاه نقاشی کودکان، برگزاری جشنواره عکس با موضوع کتاب، رونمایی از کتاب‌های تازه منتشر شده، برگزاری مراسم شب شعر، مسابقه کتابخوانی، جلسات عصر کتاب، خرید کتاب از ناشران کتاب، برگزاری برنامه‌های ادبی، برگزاری نمایشگاه کتاب و طرح پاییزه کتاب در سطح کتابفروشی‌ها به مدت 5 روز و اهدای کتاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی از دیگر برنامه‌های این هفته در استان زنجان به‌شمار می‌رود.

احمدخانی با اشاره به اینکه ۸۰ عنوان کتاب در استان زنجان به چاپ رسیده است که خرید کتاب از ناشران در هفته کتاب و آذرماه در دو مرحله انجام می‌شود، ابراز کرد: آمادگی برگزاری نمایشگاه کتاب و مطبوعات را داریم که این مهم به صورت مجازی و حضوری برگزار شود و در صورت فراهم بودن شرایط، به صورت حضوری برگزار می‌شود.

این مسئول به برنامه‌های شاخص استان در حوزه‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: تدوین دایره‌المعارف فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان زنجان و نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل استاد منزوی، برگزاری جشنواره تئاتر صحنه‌ای خط شکنان، جشنواره ملی پانتومیم، جشنواره فرهنگی، هنری و قرآنی رمضان، تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، برگزاری 72 برنامه در کنگره 3535، چهارمین جشنواره داستان نویسی رضوی، جشنواره  شکوه شکیبایی، جشنواره تخصصی عفاف و حجاب، جشنواره نمایش و موسیقی، جشنواره هنرهای تجسمی، راه‌انداری مرکز اسناد فرهنگی و هنری استان و راه‌اندازی انجمن مفاخر حوزه زنجان از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به تعمیر و تجهیز فضاهای فرهنگی استان بیان کرد: هفت فرهنگسرا در استان با قدمت بالا داریم که با همکاری دستگاه‌های مربوطه این فرهنگسراها تعمیر شدند. در استان چهار پروژه فرهنگی نیمه‌تمام وجود دارد که تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام در دستور کار است. فرهنگسرای زرین در شهرستان ایجرود یکی از این پروژه‌ها است که تامین اعتبار شده است که احداث سالن نمایش و تمرین تئاتر این فرهنگسرا 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی به نبود هنرستان هنرهای زیبای دختران در استان زنجان اشاره کرد و گفت: امیدواریم ایجاد این هنرستان و هنرستان سینما تئاتر به زودی تعیین تکلیف شود. همچنین ایجاد تالار بزرگ شهر و موزه هنرهای معاصر جزو پروژه‌های ملی و مصوب در هیات دولت است که امیدواریم با همراهی مسئولان این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

احمدخانی در مورد جشنواره‌های فرهنگی، هنری و دینی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان یادآور شد: در این راستا 12 جشنواره ملی و استانی برگزار کردیم که شامل جشنواره قرآنی رمضان، داستان‌نویسی رضوی، آفرین‌واره فیلم و عکس عاشورایی، جشنواره نماز، جشنواره نمایشنامه‌نویسی، جشنواره مطبوعات است و بیش از 10 عنوان جشنواره نیز تا پایان سال اجرا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: زنجان به عنوان شهر خلاق در زمینه صنایع فلزی و شهر سلطانیه به عنوان شهر خلاق در حوزه ادبیات انتخاب شده‌اند که امیدواریم با اجرای برنامه‌های مطلوب در این دو حوزه، این فرصت برای استان حفظ شود.

انتهای پیام
captcha