راه‌اندازی مرکز اسناد فرهنگی، هنری و دینی در زنجان
کد خبر: 4011534
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

راه‌اندازی مرکز اسناد فرهنگی، هنری و دینی در زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از راه‌اندازی مرکز اسناد فرهنگی، هنری و دینی خبر داد و گفت: برای حفظ، تداوم و تقویت فرهنگ منطقه موثر است.

محمدربیع احمدخانیبه گزارش ایکنا از زنجان، محمدربیع احمدخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، شب گذشته، 16 آبان‌ماه در اختتامیه سومین جشنواره نمایشگاه‌های مجازی هنرهای تجمسی اظهار کرد: 394 اثر از 46 شرکت‌کننده به این جشنواره ارسال شده که نشان‌دهنده اقبال مردم به هنرهای تجسمی است و باید از این ظرفیت برای تعالی هنر و به خدمت گرفتن آن در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد.

وی ضمن تاکید بر شرکت همه هنرمندان از سراسر استان در این جشنواره ابراز کرد: حضور هنرمندان شهرستان‌های زنجان، خرم‌دره و سلطانیه  قابل تقدیر و عدم حضور هنرمندان از 5 شهرستان دیگر  زنگ خطری است و باید این فرصت برای همه مهیا شود و هنرمندان آثار خود را در معرض دید عموم جامعه قرار دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه بسترسازی مناسب برای برگزاری جشنواره‌های آتی با آسیب‌شناسی جشنواره‌های برگزار شده امکان‌پذیر خواهد بود، تصریح کرد: باید از آسیب‌شناسی جشنواره‌های قبلی برای ارتقای جشنواره‌های بعدی استفاده کنیم و سعی شود همه شهرستان‌ها در این جشنواره شرکت کنند و بستر لازم برای شرکت سایر شهرستان‌ها فراهم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از راه‌اندازی مرکز اسناد فرهنگی، هنری و دینی در استان زنجان خبر داد و گفت: از همه علاقمندان به فرهنگ و هنر استان دعوت می‌کنیم در تکمیل این اسناد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را یاری کنند؛ چراکه این اسناد برای حفظ، تداوم و تقویت فرهنگ منطقه موثر است.

وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه فرهنگ و هنر در استان بیان کرد: با یاری خدا تعمیر و تجهیز فرهنگسراها صورت گرفته است و در آینده نزدیک شاهد برگزاری  یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی و هفتمین جشنواره خوشنویسی هستیم و همکاران ما در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه‌ها و ورک شاپ‌های متعددی در رشته‌های مختلف هنری، فرهنگی و قرآنی هستند.

هحمدخانی ضمن اشاره به طرح‌های حمایت از فعالیت موسسات فرهنگی و هنری استان بیان کرد:  اعتبار خوبی برای اجرایی کردن این طرح تعلق گرفته است که در دو مرحله محقق خواهد شد.

انتهای پیام
captcha