انتشار دهمین شماره نشریه «قرآن و شرق‌شناسی معاصر» در عراق
کد خبر: 4008729
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵

انتشار دهمین شماره نشریه «قرآن و شرق‌شناسی معاصر» در عراق

دهمین شماره نشریه «قرآن و شرق‌شناسی معاصر» به همت مرکز اسلامی مطالعات راهبردی وابسته به بخش امور فکری و فرهنگی آستان عباسی در عراق منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وب‌سایت شبکه جهانی کفیل، در شماره جدید این نشریه به برخی از کتب و منشورات مربوط به مسائل شرق‌شناسی و تعدادی مقالات و پژوهش‌ها در این زمینه پرداخته شده است.

«یهود و قرآن»، «قرآن در جنوب آسیا»، «وحی در قرآن؛ معناشناسی ریشه وحی و نزل»، «رویکردهای معاصر به تفسیر قرآن در ایران»، «گیاهان قرآنی، تاریخ و فرهنگ»، «قرآن در اندیشه شرق‌شناسی» از جمله  آثاری است که در این نشریه معرفی شده‌اند.

در دهمین شماره نشریه «قرآن و شرق‌شناسی معاصر» همچنین، برخی از پروژه‌های مرتبط با حوزه قرآن به منظور مشارکت پژوهشگران و علاقه‌مندان این حوزه رصد و معرفی شده که «کنفرانس بین‌المللی جریان‌های باطنی در فهم قرآن سوئیس که قرار است سال 2022 میلادی برگزار شود» و نشریه ادیان با عنوان «رویکردهای نوین تأویل قرآن در جهان اسلام» از جمله این پروژه‌ها است.

در پایان این نشریه آمادگی خود را برای دریافت ایده‌ها، مطالعات، پروژه‌ها و گزارش‌های مربوط به شرق‌شناسی معاصر درباره قرآن اعلام کرده است.

انتهای پیام
captcha