آئین بدرقه خدام موکب‌الرضا(ع) در اردبیل + فیلم
کد خبر: 4003069
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴

آئین بدرقه خدام موکب‌الرضا(ع) در اردبیل + فیلم

آئین بدرقه خدام موکب علی‌‌بن موسی‌‌الرضا(ع) در اردبیل با حضور جمعی از هیئت‌های قرآنی استان برگزار شد.

آئین بدرقه خدام اربعین موکب‌الرضا(ع) اردبیل + فیلمبه گزارش ایکنا از اردبیل، آئین بدرقه خدام موکب علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در اردبیل، روز گذشته، ۱۵ مهرماه با حضور جمعی از هیئت‌های قرآنی و مسئولان در بقاع متبرکه استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عزیز صابر، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل، در حاشیه این مراسم اظهار کرد: روحانیان یکی از بهترین اقشار برای ترویج سیره اهل بیت(ع) بین نسل جوان هستند و در منابر، مساجد و بین سخنرانی‌ها باید مسائل مرتبط با الگوپذیری، ایثارگری، کار جهادی را بیان کرد تا نسل جوان امروز جامعه بتواند از آن استفاده کند.

وی با اشاره به عزاداری‌های قافله‌ جاماندگان اربعین حسینی در اردبیل، تصریح کرد: حرکت و قیام امام حسین(ع) مبتنی بر نگاه الهی و توحیدی ایشان به جامعه دینی آن روزگار بود، بنابراین در جهت اصلاح انحرافات و حقایق تحریف شده دینی در جامعه و هدایت امت اسلامی به سوی محور ولایت، که محور توحید است، قیامی درس‌آموز و الهام بخش را با انگیزه تکلیف شرعی آغاز کردند.

حجت‌الاسلام صابر با بیان اینکه قرآن کریم اهل‌بیت(ع) را اسوه و الگوی نیکویی برای انسان‌ها معرفی می‌کند، تصریح کرد: اخلاق اهل‌بیت(ع) آن قدر نیکو بود که نظریه‌ای با عنوان «اعجاز انگاری اخلاق نبوی» مطرح شده است و چنان از نظر اخلاقی عالی بودند که این اخلاق می‌تواند یکی از معجزات باشد.

یادآور می‌شود که پخت دو هزار پرس غذا، تهیه و توزیع لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند، ویزیت رایگان و همکاری با مراکز واکسیناسیون کرونا استان از دیگر برنامه‌های ویژه ایام شهادت امام رضا(ع) در این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha