اجرای ۱۴۷۳ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در لرستان
کد خبر: 3998274
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

اجرای ۱۴۷۳ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در لرستان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان از افتتاح یادمان شهدای گمنام معمولان در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: هزار و ۴۷۳ برنامه در استان طی هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

اجرای ۱۴۷۳ برنامه در هفته دفاع مقدس/یادمان شهدای گمنام معلولان افتتاح می‌شودبه گزارش ایکنا از لرستان، محسن رشیدی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، ۲۷ شهریور در نشست خبری برنامه‌های هفته دفاع مقدس لرستان با اصحاب رسانه، اظهار کرد: شعار «ما مقتدریم» به‌عنوان شعار امسال هفته دفاع مقدس در نظر گرفته شده است و تمام برنامه‌ها حول این شعار، اجرایی می‌شوند.

وی وحدت و انسجام مردم را مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس برشمرد و با اشاره به اینکه در این دوران شاهد خلق صحنه‌های زیبایی از ایثار، گذشت و جانفشانی اقشار مختلف مردم بودیم، ادامه داد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس از ۳۰ شهریورماه با تجلیل از ایثارگران و افتخار آفرینان دفاع مقدس به‌صورت سراسری و از طریق ویدئوکنفرانس آغاز می‌شود.

رشیدی از اجرای هزار و ۴۷۳ برنامه در استان طی هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: مجموعه سپاه لرستان ۵۹۳ برنامه، مجموعه ارتش ۱۵۰ برنامه، مجموعه نیروی انتظامی ۸۰ برنامه و دیگر دستگاه‌ها نیز ۶۵۰ برنامه ویژه هفته دفاع مقدس را تدارک دیده‌اند.

وی تجلیل از پیشکسوتان، افتخارآفرینان دفاع مقدس و مقاومت را از مهم‌ترین برنامه‌های نخستین روز هفته دفاع مقدس بیان کرد و افزود: اجرای رژه موتوری نیروهای مسلح در همه شهرها، تجلیل از فعالان فضای مجازی، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در لرستان و برگزاری نماز وحدت در بیت امام‌جمعه خرم‌آباد از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در دومین روز هفته دفاع مقدس، روز ۳۱ شهریورماه است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به اینکه در یکم مهرماه برنامه نواختن زنگ‌ مقاومت و ایثار در مدارس، غبارروبی مزار شهدا و دیدار و سرکشی از خانواده شهدا اجرا خواهد شد، گفت: شرکت کارکنان نیروهای مسلح در نماز جمعه، سخنرانی فرماندهان سپاه قبل از خطبه‌های نماز جمعه و برگزاری همایش نقش زنان در دفاع مقدس به‌صورت ویدئوکنفرانس از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در دوم مهرماه است.

وی با اشاره به تجلیل از شهدای مدافع سلامت توسط بنیاد شهید لرستان در هفته دفاع مقدس، بیان کرد: برگزاری جشنواره ترنم فتح و موزیک منطقه‌ای با حضور پنج استان و با محوریت لرستان، اجرای پنجمین جشنواره فانوس، تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان پارالمپیک، برگزاری همایش روایت‌گری و نشست تخصصی پدافند غیرعامل، برگزاری عزاداری اربعین و نشست روشنگری و روایت‌گری دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس لرستان است.

رشیدی از افتتاح یادمان شهدای گمنام معلولان خبر داد و با اشاره به اینکه این مهم از مطالبات مردم معمولان است که در هفته دفاع مقدس محقق می‌شود، گفت: مراسم رونمایی از ۳۵ عنوان کتاب مکتوب و صوتی در آخرین روز هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha