خیرین برای رونق امامزادگان پای کار بیایند
کد خبر: 3996188
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
رئیس اداره اوقاف اشتهارد:

خیرین برای رونق امامزادگان پای کار بیایند

رئیس اداره اوقاف اشتهارد گفت: تأمین اعتبار برای بعضی از امامزادگان که فاقد درآمد یا کم‌درآمد هستند تنها از محل اعتبارات اوقاف و امور خیریه امکان‌پذیر نیست، لذا از مردم می‌خواهیم برای رونق امامزادگان پای کار بیایند.

خیرین برای رونق امامزادگان پای کار بیایند

طیب موسوی، رئیس اداره اوقاف شهرستان اشتهارد در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با بیان اینکه امامزداگان و بقاع متبرکه مأمن و پناهگاه امن مردم برای توسل به درگاه الهی هستند، گفت: امامزادگان ظرفیت عظیمی برای ایران اسلامی و جهان اسلام هستند و بهره‌مندی از این ظرفیت به‌منظور تبیین حقایق جهان اسلام و معارف اهل بیت(ع) و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن می‌تواند انقلاب اسلامی و نظام را در برابر هجمه گسترده دشمن بیمه کند.

این مسئول با اشاره به جایگاه بقاع متبرکه، اماکن مذهبی و مساجد، گفت: سفارش پیامبر(ص) برای حفظ و صیانت و احترام به قرآن و اهل بیت(ع)، پیامی تاریخی است که در هر عصری برای همه لازم است؛ همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند «بقاع متبرکه و امامزادگان باید به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند»؛ از این‌رو لازم است به امور اماکن مذهبی که بخشی از سرمایه‌های دینی و اعتقادی مسلمانان است رسیدگی جدی شود.

وی در ادامه ضمن تشریح برنامه‌های امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان، اظهار کرد: برنامه‌های نشاط معنوی در ایام تابستان با هدف پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، سوگواره یاس نبوی در ایام شهادت حضرت زهرا(س)، برگزاری جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در ایام دهه امامت و ولایت از عید غدیر تا عید قربان، برگزاری برنامه‌های بصیرت عاشورایی در ماه محرم و طرح آرامش بهاری در ایام نوروز، با هدف تقویت جایگاه فرهنگی امامزادگان از جمله این برنامه‌هاست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اشتهارد برگزاری کلاس قرآن را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که در بقاع متبرکه این شهرستان برگزار می‌شود و گفت: قبل از شیوع کرونا کلاس‌های قرآنی با محوریت حفظ، صوت و لحن، آشنایی با نغمات و مقامات قرآنی، تفسیر و مفاهیم، روخوانی و روانخوانی، اذان و تواشیح، تجوید و فصیح‌خوانی و آموزش عمومی و تخصصی مناسب برای سنین مختلف در آستان مقدس امامزاده ام کبری و ام صغری برگزار می‌شد، اما با گسترش این بیماری برای حفظ سلامتی مردم کلاس‌های حضوری تعطیل شد و آموزش‌ها با بهره‌گیری از اساتید مطرح استانی در فضای مجازی دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: به محض کنترل بیماری و عادی‌ شدن اوضاع شهرستان، کلاس‌های حضوری دوباره تشکیل می‌شوند و علاقه‌مندان می‌توانند در این کلاس‌ها حاضر شوند و از فیوضات آیات الهی بهره‌مند شوند.

موسوی همچنین به امضای تفاهم‌نامه با هیئت رزمندگان برای اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی در امامزاده ام‌کبری و ام صغری اشاره کرد و گفت: در قالب این تفاهم‌نامه برنامه‌های متنوع در مناسبت‌های مختلف با همکاری هیئت رزمندگان در آستان مقدس این امامزاده برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف اشتهارد در بخش دیگری از صحبت‌هایش بر ضرورت کمک خیرین برای رونق امامزادگان تأکید کرد و افزود: هرجا واقفان و خیرین با تبعیت از اهل بیت(ع) به مسائل ورود پیدا کرده‌اند موجب خیر و برکت شدند.

این مسئول در پایان گفت: تأمین اعتبار برای بعضی از امامزادگان که فاقد درآمد یا کم‌درآمد هستند تنها از محل اعتبارات اوقاف و امور خیریه امکان‌پذیر نیست، لذا از مردم می‌خواهیم برای رونق امامزادگان پای کار بیایند.

انتهای پیام
captcha