مراسم تشییع پیکر علامه قبلان برگزار شد + فیلم
کد خبر: 3995888
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸

مراسم تشییع پیکر علامه قبلان برگزار شد + فیلم

مراسم تشییع پیکر علامه عبدالامیر قبلان، رئیس فقید مجلس اعلامی اسلامی شیعیان لبنان با حضور شخصیت‌های دینی و سیاسی این کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، مراسم تشییع پیکر علامه عبدالامیر قبلان، رئیس فقید مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان امروز سه‌شنبه  از محل این مرکز رسمی شیعیان در این کشور تا خانه ابدی برگزار شد.

میشل عون، رئیس جمهور لبنان نیز نشان ملی سرو را به نمایندگی از نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان به روح علامه عبدالامیر قبلان اعطا کرد.

شیخ احمد قبلان، مفتی جعفری ممتاز لبنان در آغاز این مراسم با ایراد نطقی تأکید کرد: علامه عبدالامیر قبلان خطیبی بر منبر وطن بود. او تاریخ کشور را با همه دردهای آن به دوش کشید.

به دنبال آن، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان هم به منظور شرکت در تشییع پیکر علامه قبلان در مقر مجلس اعلای اسلامی شیعیان حاضر شد.

شیخ علی الخطیب، نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان نیز در این مراسم تأکید کرد: آرمان فلسطین منشأ همه مواضع علامه قبلان بود.

پیکر علامه قبلان در حال حاضر به روضة‌ الشهیدین در ضاحیه جنوبی بیروت رسیده است تا در آنجا به خاک سپرده شود.

شیخ قبلان بعد از تحمل سال‌ها بیماری شامگاه شنبه گذشته در سن 85 سالگی دار فانی را وداع گفت.

مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نخستین مؤسسه رسمی شیعه در جهان است که به همت و تلاش امام موسی صدر در سال 1969میلادی پایه گذاری شد. امام موسی صدر از ابتدای تشکیل تا زمان ربوده شدنش در سال 1978، ریاست آن را بر عهده داشت.

به دنبال ناپدید شدن امام موسی صدر، شیخ «محمد مهدی شمس‌الدین» ریاست این شورا را بر عهده گرفت و در 1372 هجری خورشیدی به طور رسمی به عنوان رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان انتخاب شد.

پس از درگذشت وی در سال 1379 شیخ عبدالامیر قبلان که در دوره ریاست شیخ مهدی شمس الدین نائب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان بود رهبری این مجلس را برعهده گرفت.

انتهای پیام
captcha