پرهیز از فعالیت‌های سلیقه‌ای در حوزه قرآن
کد خبر: 3993157
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶

پرهیز از فعالیت‌های سلیقه‌ای در حوزه قرآن

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی لرستان با تاکید بر لزوم ایجاد مجمع خیرین قرآنی در استان، گفت: از فعالیت‌های سلیقه‌ای در حوزه قرآن پرهیز شود.

پنجشنبه ارسال شود/ فعالیت ۱۰۰ موسسه قرآنی در لرستان/ مجمع خیرین قرآنی تشکیل شودروح‌الدین بلواسی، مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به اینکه موسسات قرآنی ظرفیت‌های فراوانی برای اجرای برنامه‌های قرآنی و مذهبی دارند، اظهار کرد: تعداد ۱۰۰ موسسه قرآنی در سامانه اتحادیه ثبت هستند ولی ۷۰ موسسه فعالیت بیشتری دارند.

وی با اشاره به اینکه طبق چارت سازمانی هر موسسه قرآنی دارای سه نفر هیئت مدیره است به فعالیت موسسات قرآنی از سال ۸۵ در لرستان اشاره کرد و گفت: اتحادیه موسسات قرآنی لرستان سال ۸۶ ثبت شد.

بلواسی مشکل اصلی در حوزه فعالیت‌های قرآنی را موازی کاری برنامه‌های قرآنی دانست و با تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی فعالیت‌های قرآنی، افزود: متولی برنامه‌های قرآنی باید در راس یکی باشد کمااینکه باید از فعالیت‌های سلیقه‌ای و جزیره‌ای در حوزه قرآن جلوگیری شود.

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی لرستان کمبود اعتبار را مشکل اساسی موسسات قرآنی دانست و با اشاره به اینکه وقف قرآنی و ورود خیران به حوزه قرآن در استان ضعیف است، ادامه داد: برای تامین بخشی از اعتبارات برنامه‌های قرآنی باید مجمع خیرین قرآنی راه اندازی شود این در حالی است که در سطح استان مجمع خیرین قرآنی نداریم.

وی به شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و با تاکید بر این که کرونا موجب به کاهش آمار قرآن آموزان موسسات قرآنی شده است، ادامه داد: عمده برنامه‌های موسسات قرآنی استان لرستان در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود این در حالی است که بیش از ۶۰ نفر از مدیران موسسات قرآنی استان لرستان از جامعه طلاب و روحانیون هستند.

انتهای پیام
captcha