جان‌نثاری شهدای مدافع سلامت بازگو شود
کد خبر: 3992693
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰

جان‌نثاری شهدای مدافع سلامت بازگو شود

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر لزوم برجسته شدن جان‌نثاری شهدای مدافع سلامت، گفت: در زندگی شهدای مدافع سلامت چه در زمان دفاع مقدس و چه در شرایط کنونی کرونا نکات آموزنده‌ای وجود دارد که برای ما درس است.

ارسال شود/ جان‌نثاری شهدای مدافع سلامت برجسته شودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، شامگاه دوشنبه، 1 شهریورماه در دیدار با جمعی از مسئولان و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تبریک روز پزشک، اظهار کرد: ما به عزاداری نیاز داریم‌ همانطور که نمی‌توان تغدیه جسمی را قطع کرد تغذیه روح هم تعطیل نمی‌شود و عزاداری امام حسین(ع) تغذیه روح است و جامعه ما را به سمت اهداف متعالی حرکت داده و لایه‌ها و سطوح جامعه را در کنار هم قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بزرگان غرب از دانش ابن‌سینا بهره‌ برده‌اند زیرا ابن‌سینا هم طبیب هم حکیم و پزشک است، تصریح کرد: بحث phd بدین معناست که فلسفه مادر علوم است و در گذشته کسی که فیلسوف بود به علوم طببعی، فلسفه مسلط بود البته علوم طبیعی مشتقات فراوانی دارد.

شاهرخی حفظ سلامت را امری بدیهی دانست و با تأکید بر اینکه در فرهنگ اسلامی اهمیت سلامت تا حدی است که احکام شرعی تابع سلامت انسان می‌شود، ادامه داد: روزه گرفتن مشروط به این است که انسان سلامت جسمی داشته باشد یا نماز خواندن به شکل ایستاده متوقف به این است که انسان زمینه سلامت جسم را داشته باشد. همه فعالیت‌های انسان تابع سلامت جسمانی است چراکه وقتی سلامت به خطر پس ‌افتد استعدادها و توانایی‌های انسان به مخاطره می‌افتد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه نگاه جامعه به پزشک به عنوان قشری محترم و باقداست است، ادامه داد: در فرهنگ اسلام وقتی می‌خواهند تشبیه کنند از کلمه طبیب استفاده می‌کنند به طوری که مولای متقیان، نبی مکرم اسلام را به عنوان طبیب دوار، تشبیه می‌کند بدین معنا که در معارف اسلامی وقتی می‌خواهند بزرگان را معرفی می‌کنند از کلمه طبیب استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در کرونا پزشکان مانند ۸ سال دفاع مقدس که زیر بمباران‌ها بودند، در مطب نماندند و پشت خاکریز رفتند، عمل کردند، افزود: مجاهدت پزشکان در کرونا قابل تقدیر است و مردم نیز قدردان زحمات آنان هستند و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بار کاری آنان را کاهش دهند.

وی ادامه داد: مبحث آموزش‌های دانشجویان پزشکی باید به دقت مورد توجه قرار گیرد تا مهارت‌های لازم را ببیند و کرونا باعث غفلت از آموزش‌های پزشکی دانشجویان نشود چراکه در یک دوره چهارساله باید جایگاه علوم پزشکی در جامعه ارتقا پیدا کند.

شاهرخی بر لزوم رعایت عدل و انصاف در دانشگاه علوم پزشکی لرستان تأکید کرد و با اشاره به اینکه گاهاً افرادی از بیرون می‌خواهند ما را از مسیر انصاف خارج کنند، خاطرنشان کرد: لرستان ظرفیت تبعیض، فشار و رانت را ندارد و جذب نیرو در علوم پزشکی لرستان باید از طریق مسابقه علمی و تعهد و تخصص همراه باشد اما افرادی در این مسیر ایجاد اختلال کنند که باید برای استخدام‌ها عدل و انصاف رعایت شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه به کارگیری نیروها باید تابع ضوابط و مقررات باشد و ضوابط حاکم بر روابط باشد، افزود: علوم پزشکی ظرفیت و گستردگی بیشتری دارد و بیشتر مورد طمع برخی افراد برای استخدام‌های غیرقانونی قرار می‌گیرد که در این راستا از بازرسی خواستم که استخدام‌ها را بررسی کند از طرفی حراست‌ها باید بیش از این فعال باشد و باید به نحوی مانع استخدام‌ها سفارشی باشد و بازرسی در اداره در رعایت عدل و انصاف حساس باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری این مطلب که رسیدگی به شکایات در درون یک اداره وظیفه مهمی است و باید به تمامی شکایات رسیدگی شود، گفت: در این گام دوم انقلاب و چهل ساله دوم باید به دقت نکاه کنیم آسیب‌‌های گذشته مبتلا نشویم مردم انتظار دارند مشکلات حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه نهاد رهبری علوم پزشکی و واحد فرهنگی، جان‌نثاری شهدای سلامت چه در زمان دفاع مقدس و چه در شرایط کرونا را برجسته کند به گونه‌ای برای ما درس باشد، افزود: زندگی شهید عباسی کوهدشت از شهدای جامعه پزشکی نکات آموزنده‌ای دارد و علوم پزشکی باید تندیس یا مستندی از زندگی ایشان و سایر شهدای مدافع سلامت را تهیه کند.

انتهای پیام
captcha