شیوع سویه جدید کشنده کووید در آمریکا شایعه است
کد خبر: 3991075
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹

شیوع سویه جدید کشنده کووید در آمریکا شایعه است

استاد ژنتیک دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه دلتا سویه غالب کرونا در آمریکاست، گفت: اخبار مربوط به شیوع سویه جدید کشنده کووید در آمریکا شایعه است.

دلتا؛ سویه غالب کرونا در آمریکا / شیوع سویه جدید کشنده کووید در آمریکا شایعه استبه گزارش ایکنا، حسن رودگری، استاد ژنتیک دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به این سؤال که آیا با موج جدیدی از شیوع ویروس کرونای کشنده در آمریکا روبه‌رو هستیم، به بیان توضیحاتی در زمینه پرداخت.

وی بیان کرد: ورینت جدیدی به این شکل وجود ندارد و اخبار منتشره در این زمینه، شایعات و توهماتی است که در جهان پراکنده شده و متأسفانه جامعه را نیز دچار اضطراب می‌کند. امروز آمریکا با موج چهارم کووید مواجه شده که این موج نیز از سوی دلتا ایجاد شده است.

رودگری با بیان اینکه 83 درصد کیس‌های جدید در آمریکا از طریق سویه دلتا ایجاد شده است، اظهار کرد: آن چیزی که امروز محل بحث است، ورینت جدیدی به نام «لاندا» است که از پرو برخاسته و مربوط به چند ماه پیش است. این ورینت علاوه بر اینکه مانند سویه دلتا از قدرت انتشار و انتقال سریع‌تری برخوردار است، قدرت بالاتری نیز برای فرار از آنتی‌بادی‌ها و حتی آنتی‌بادی‌هایی که از طریق واکسن ایجاد می‌شود را داراست.

وی در پایان افزود: معمولاً هرچه سویه‌های ویروس کووید وحشی‌تر و آسیب‌زاتر باشند، زودتر محدود می‌شوند و هرچه بیشتر محدود باشند، ماندگاری بیشتری دارند. سویه لاندا پس از پرو و آمریکای جنوبی، در آمریکای شمالی و آمریکا نیز دیده شده اما در حد فراوانی نیست و کماکان سویه دلتا در آمریکا فراوانی بیشتری نسبت به دیگر سویه‌های کووید دارد.

انتهای پیام
captcha