ضرورت پایبندی اصحاب رسانه به تعهدات انقلابی
کد خبر: 3990215
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

ضرورت پایبندی اصحاب رسانه به تعهدات انقلابی

رئیس شورای شهر اراک گفت: رسانه‌ها در کنار نقد، همکاری لازم را با مسئولان داشته باشند. همچنین کم‌توجهی به افکار عمومی از آسیب‌های کار رسانه‌ای است و اصحاب رسانه همواره باید به تعهدات انقلابی پایبند باشند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید وحید میرنظامی، رئیس شورای شهر اراک، شامگاه چهارشنبه، 20 مرداد در مراسم تجلیل از خبرنگاران تصریح کرد: خبرنگاران تزریق حس و حال خوب به جامعه را در نظر داشته و توجه کنند چه نکاتی را در چه فضایی نشر دهند که امیدآفرینی را در اجتماع افزایش دهند.

وی استیفای حقوق اجتماعی را یکی از مهم‌ترین تکالیف خبرنگاران دانست و آنان را پرچم‌داران آگاهی توصیف و خبرنگاران را توصیه به اولویت‌سنجی کرد و گفت: اصحاب قلم تأکید و توجه به نیازهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و منتشر کردن اخبار مفید در راستای ارتقای سطح آگاهی و امیدآفرینی را مورد توجه قرار دهند.

میرنظامی در ادامه به آغاز کار دولت جدید و فعالیت شوراهای اسلامی شهری و روستایی اشاره و اظهار کرد: رسانه‌ها در کنار نقد، همکاری لازم را با مسئولان داشته باشند. همچنین کم‌توجهی به افکار عمومی از آسیب‌های کار رسانه‌ای است و اصحاب رسانه همواره باید به تعهدات انقلابی پایبند باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک ضرورت انجام فعالیت‌های انقلابی و جهادی را یادآور شد و با تأکید براینکه توجه صرف به دیدن شدن آفت است و اصحاب رسانه از انجام کارهای غیرحرفه‌ای پرهیز کنند، بیان کرد: رسانه‌ها متعهد به تعهدات انقلابی باشند و اولویت‌های نظام را مدنظر قرار دهند. مسئولان در دوره جدید گفتمان خاص خود را مطرح کرده‌اند و رسانه‌ها باید به این امور توجه داشته و مطالبه‌گر باشند.

میرنظامی تأکید کرد: از خبرنگاران انتظار می‌رود با انتشار اخبار موثق، امیدآفرین و درست حال مردم را خوب کرده و با نقدهای عالمانه، منصفانه و مشفقانه به کار و حرفه خود ادامه دهند. دست شورای ششم به سوی اصحاب رسانه دراز است و تقاضا داریم که ارتباط خوبی با شورای ششم و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شکل گیرد تا شهر را باهم بسازیم.

محمد جعفرپور، سرپرست شهرداری اراک، نیز : اصحاب رسانه را به‌عنوان سفیران جبهه آگاهی و انتقال‌دهنده مطالبات مردم معرفی کرد و ضرورت نقدهای منصفانه برای انجام امورات بهتر را مورد تأکید قرار داد و افزود: رویکرد شهرداری و شورای شهر فرهنگی اجتماعی است و لازم است رسانه ما در رسیدن به اهداف یاری کنند.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها در آموزش وظایف شهروندی به عموم مردم رسالت سنگینی برعهده دارند، انجام امور فرهنگی به اندازه کافی و در شأن مردم شهر صورت نگرفته استو نیازست رسانه‌ها در این امور مطالبه‌گر باشند و مردم نیز نسبت به بسیاری از مسائل با بی‌تفاوتی عبور نکنند. مدیران بخش‌های مختلف شهرداری اراک باید پاسخگوی رسانه‌ها باشند.

عباس خسروانی، سخنگوی شورای شهر اراک، با اشاره به شعار شورای ششم «شهر را باهم بسازیم»، رسانه‌ها را مهم‌ترین بخش باهم ساختن جامعه و شهر دانست و تصریح کرد: تعامل با رسانه مورد توجه شورای جدیدست. شورای شهر اصول رسانه‌ای همچون خبر به‌موقع دادن، خبر درست دادن، پاسخگویی مدیریت شهری به رسانه و شفافیت را اولویت قرار داده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی خوبی در این چهارسال برای رسانه‌ها همچون برگزاری دوره آموزش تخصصی خبرنگاران مدیریت شهری و راه‌اندازی یک مجموعه ویژه خبرنگاران تخصصی حوزه شهری در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر پیش‌بینی شده است. چراکه مدیریت شهری حوزه‌ای پیچیده دانسته و اقدامات صورت گرفته برای شهر باید ماندگار باشد.

خسروانی در پایان بیان کرد: خبرنگاران جز کم هزینه‌ترین، اما بهترین مشاوران هستند و لازم است در شهرداری و شورا مورد توجه قرار گیرند. اگر شهرداری و شورای شهر ارتباطش را با رسانه‌ها تقویت کند قطعاً در مدیریت شهری اراک موفق خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha