ویژه‌برنامه‌های صدا و سیمای چهارمحال‌وبختیاری به مناسبت ماه محرم
کد خبر: 3989695
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

ویژه‌برنامه‌های صدا و سیمای چهارمحال‌وبختیاری به مناسبت ماه محرم

با فرا رسیدن محرم، نخستین ماه قمری و ایام سوگواری و عزاداری امام حسین(ع) و یاران وفادارشان، صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری ویژه‌برنامه‌های متنوعی تهیه و پخش می‌کند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری به نقل از پایگاه خبری صدا و سیمای استان، با فرا رسیدن محرم، اولین ماه قمری و ایام سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران وفادارشان، صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری ویژه برنامه‌های متنوعی تهیه و پخش می‌کند.

برنامه «شهر عشق» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فرشاد صالحی در طول دهه اول محرم ساعت ۲۱:۰۰ از سیمای جهان‌بین به روی آنتن می رود. پخش مراسم عزاداری شهرها و روستاهای مختلف استان، صحبت‌های کارشناسی در خصوص محرم و عظمت قیام تاریخی امام حسین(ع)، نهضت عاشورا و تاسوعای حسینی، پیرغلامان امام حسین(ع)، شعر عاشورایی، گزارش مردمی، مداحی و نوحه‌خوانی، موسیقی و تصویر از قسمت‌های مختلف این برنامه هستند که با اجرای وحید علیدادی و عقیل عباسی تقدیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) می‌شود.

معاونت صدا با ویژه‌برنامه «اینجا کربلاست» به تهیه‌کنندگی زهرا اسماعیلی، دهه اول محرم را به سوگ می‌نشیند که نوحه و مداحی، معرفی تعزیه‌خوان‌های استان، موسیقی و سرودهای محلی، بسته‌های صوتی، نمایش رادیویی، گزارش‌های مردمی، مقتل‌خوانی، پرداختن به آداب و رسوم مردم استان در این ماه، تلفن و پیامک از بخش‌های متنوع این برنامه هستند؛ این برنامه به گویندگی مریم خلجی، گزارشگری مصطفی راد و فریده نادری، نویسندگی زهرا احمدی و کبری حیدری از دوشنبه شب ساعت ۲۱ به مدت ۶۰ دقیقه روی آنتن رادیو جهان‌بین می‌رود.

با توجه به شیوع پیک پنجم کرونا با سرعت زیاد در استان، یکی از مواردی که در این برنامه‌ها به آن پرداخته و بر آن تأکید می‌شود رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مجالس عزاداری است.

انتهای پیام
captcha