خبرنگاران امیدآفرینی را در جامعه ارتقا دهند
کد خبر: 3989305
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶

خبرنگاران امیدآفرینی را در جامعه ارتقا دهند

رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به اینکه با توجه به شرایط سخت جامعه باید اخبار امیدبخش و امیدآفرین در اولویت انعکاس اخبار قرار گیرد، اظهار کرد: خبرنگاران چهره استان کردستان را که زیباست، زیباتر جلوه دهند تا بتوانند امیدآفرینی را در جامعه ارتقا دهند.

خبرنگاران امیدآفرینی را در جامعه ارتقا دهند

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان، دیروز، 17 مردادماه در مراسم تجلیل از خبرنگاران خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا کردستان اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم جهاددانشگاهی حوزه معاونت فرهنگی و خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا که در زیر مجموعه این معاونت بوده است.

وی با اشاره به اینکه در زمان تأسیس خبرگزاری ایسنا در کشور فقط خبرگزاری ایرنا را داشتیم، افزود: ایسنا اولین خبرگزاری مولود انقلاب اسلامی بوده است که به همت جهاددانشگاهی و فرهیختگان جامعه که دانشجویان و دانشگاهیان بودند، به وجود آمد.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان بیان کرد: در هر جامعه‌ای به فرهیختگان آن، اعتماد و اعتقاد خاصی وجود دارد و در جامعه ما هم این امر مستثنی نیست لذا خبرگزاری ایسنا از زمان تأسیس تاکنون این اعتماد مردم و مسئولان را با خود به همراه دارد و این اعتماد را پشتوانه اصلی حرکت خود قرار داده است. با وجود مراکز خبری بسیار هرچه اطلاع‌رسانی شفاف‌تر، صریح‌تر و با دقت بیشتر صورت گیرد جامعه در مسیر رشد و توسعه بیشتر قرار می‌گیرد.

اسدی ادامه داد: خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا باید ساختار و بدنه دانشجویی خود را حفظ کنند چراکه دانشجو مطالبه‌گر، پرانرژی، بی‌قید و بند و کم‌توقع است وهمین ویژگی‌ها شفافیت بیشتر در انعکاس اخبار و در نتیجه پایین آمدن ضریب خطا در تصمیم‌گیری‌ها را به دنبال دارد. این دو خبرگزاری زیرمجموعه جهاددانشگاهی با توجه به اینکه پشتوانه دانشگاهی خود را دارد ستون فقرات آن‌ها باید دانشجویی باشد چراکه اگر ما این دو خبرگزاری را کارمندی کنیم، نمی‌توانیم به رسالت اصلی خود در عرصه اطلاع‌رسانی کشور عمل کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان افزود: اگر ما بتوانیم سمت و سوی این دو خبرگزاری را به جهتی ببریم که بتوانیم از ظرفیت دانشگاهیان(اساتید و دانشجویان) به صورت مستمر استفاده کنیم، مورد افتخار مجموعه جهاددانشگاهی و اعتماد بیشتر مردم قرار می‌گیریم.

وی یکی از نقاط مثبت جهاددانشگاهی در عرصه اطلاع‌رسانی را وجود دانشجویان دانست و افزود: در این راستا ما نباید از این موضوع غفلت کنیم بلکه زمینه و بستر لازم برای رشد استعدادهای دانشجویان و به منصه ظهور رساندن این استعدادها را فراهم کنیم. خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا باید هر روز نو و احیا شود چراکه متصل به مکان مقدس دانشگاه است و دانشگاه همواره در حال رشد و توسعه و نوشدن است.

اسدی با اشاره به اینکه فقط استعداد کافی نیست و باید به دانشجویان آموزش‌های لازم را ارائه بدهیم، این آموزش‌ها موجب می‌شود تا خبرنگاران قلمی را که در دست گرفته‌اند در جهت رشد و توسعه جامعه استفاده کنند.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان با اشاره به اینکه اخبار این دو خبرگزاری در سال 1400 هم از لحاظ کمی وهم کیفی رشد مطلوبی داشته است، بیان کرد: همه شهرستان‌های استان ظرفیت و پتانسیل بالایی دارند و وظیفه خبرنگاران دو خبرگزاری ایسنا و ایکناست که استعدادها و پتانسیل‌های موجود استان کردستان را به بهترین شیوه پوشش دهد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط سخت جامعه باید اخبار امیدبخش و امیدآفرین در اولویت انعکاس اخبار قرار گیرد، اظهار کرد: خبرنگاران چهره استان کردستان را که زیباست، زیباتر جلوه دهند تا بتوانند امیدآفرینی را در جامعه ارتقا دهند. کشور ما نیازمند افراد دلسوز، متخصص، پیگیر و با‌ تجربه دارد و هر فردی که دارای این ویژگی‌ها باشد در ساختار کشور به کارگیری خواهند شد.

گفتنی است؛ در این مراسم خبرنگاران نقطه نظرات خود را در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه ارائه دادند و در پایان از خبرنگاران ایسنا و ایکنای استان کردستان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha