تبریک رؤسای دانشگاه‌ها به مناسبت روز خبرنگار
کد خبر: 3989232
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

تبریک رؤسای دانشگاه‌ها به مناسبت روز خبرنگار

رؤسای جمعی از دانشگاه‌های کشور در پیام‌هایی جداگانه فرا رسیدن هفدهم مردادماه، روز خبرنگار را تبریک گفتند.

به گزارش ایکنا، رؤسای دانشگاه‌ها در پیام‌های خود بر نقش ارزنده و بی‌بدیل خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ در آگاهی‌بخشی به جامعه و همچنین انعکاس اخبار جامعه دانشگاهی تأکید کرده‌اند.
 

تبریک رئیس دانشگاه تهران

 
باسمه تعالی
 
هفدهم مردادماه، که به پاسداشت خدمات ارزشمند اصحاب رسانه، به نام «روز خبرنگار» مزین شده است، هرساله یادآور تلاشگران صدیق و امینی است که رسالت خطیر آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی توأم با امانت را به جای می‌آورند و همچون آینه‌ای زلال، منعکس‌کننده حقایق و وقایع و همچون ناصحانی امین، چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای جامعه هستند.
 
تردیدی نیست که بدون حضور خبرنگاران صدیق و امین، واقعیت‌ها و حقایق در شکل درست آن منعکس نشده و حرکت جامعه به سمت بهبود و اصلاح با چالش‌های زیادی روبرو خواهد بود.
 
ضمن تبریک روز خبرنگار، بر خود لازم می‌دانم مراتب تقدیر و تشکر خود و دانشگاه را از نقدهای سازنده و همراهی‌های بی‌دریغ رسانه‌ها در انعکاس اخبار «دانشگاه تهران»، نماد آموزش عالی کشور که تجلی حمایت از علم، دانش و عقلانیت است، ابراز نموده و توفیق روزافزون خبرنگاران و گزارشگران این مرز و بوم را از درگاه خداوند منان مسئلت نمایم.
 
محمود نیلی احمدآبادی
رئیس دانشگاه تهران
 

پیام تبریک رئیس دانشگاه الزهرا(س) به مناسبت روز خبرنگار

 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
«ن والقلم و ما یسطرون؛ سوگند به قلم و آنچه می‌نویسد» (قلم:۱)
 
هفدهم مردادماه، یادآور رشادت بزرگ‌مردی در عرصه اطلاع‌رسانی و خبرنگاری است، شهیدی والامقام از جنس «ن و قلم» خبرنگار همیشه جاوید «محمود صارمی» که حتی روز شهادتش هم دلیلی برای گرامیداشت حق‌جویی و حق‌گویی است و نگارش آنچه که خداوند به آن سوگند یاد می کند تا خود بر همگان شان و منزلت ، اهمیت و حرمت آن را بنمایاند.
 
روز خبرنگار روز پاسداشت زحمات انسان‌های پرتلاش و شریفی است که با سلاح قلم در سرزمین آگاهی قدم می‌زنند. آنانی که ایمان دارند؛ دستیابی به قله‌های پیشرفت، سربلندی و سعادت جز با حق‌جویی و صداقت در عرصه آگاهی ممکن نمی‌گردد.
 
هفدهم مرداد روز اجرنهادن به خدمات سنگربانان همیشه بیدار و قلب تپنده جامعه است. آنان که با نشر اخبار و اطلاعات صحیح، زمینه رشد افکار عمومی را فراهم می‏‌کنند.
 
در جهان امروز پندار توسعه بدون آگاهی و ارتباط با جامعه، پنداری غلط و غیرممکن است و این امر میسر نیست مگر با کوشش‌های بی‌دریغ و پیگیری‌های ارزشمند خبرنگاران.
 
بدین بهانه، صمیمانه ترین تبریک و احترم خود را تقدیم تمامی خبرنگاران، نویسندگان، روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و قلم و تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی می‌نمایم و به نوبه خود از زحمات‌ بی‌دریغ اصحاب رسانه قدردانی می‌نمایم.
 
از درگاه خداوند متعال، سلامتی، عاقبت بخیری و موفقیت رو افزون این عزیزان را از خواستارم.
 
مهناز ملانظری
رئیس دانشگاه الزهرا(س)
 

پیام تبریک محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

 
بسمه تعالی
 
با حمد و ستایش به محضر باری تعالی و درود بر پیامبر خاتم(ص) و اهل بیت(ع) ‏که چراغ راه بشریت‏‌اند.
 
هفدهم مرداد، روز خبرنگار که مزین به نام شهید محمود صارمی است و نشان از ارزش گرانقدر خبرنگاران و روزنامه نگاران در جامعه دارد را به همه فعالان این عرصه تبریک و تهنیت می‌گویم.
 
روز خبرنگار فرصتی مغتنم و ارزشمند است به جهت پاسداشت مقام شامخ فرهیختگانی که همواره دغدغه جامعه و مردم را دارند و به راستی آنان تجلی تعهد، امانتداری، مسئولیت پذیری اجتماعی و دلسوزی هستند که نقش مهمی در رشد و بالندگی فرهنگ جامعه ایفا می‏‌کنند.
 
بی‌تردید اصحاب رسانه وجدان بیدار و تصویرگر زمان خویش هستند، زیرا در جریان اصلی مسائل و رویدادها قرار دارند و برابر انحرافها ایستادگی می‏‌کنند و حافظ جامعه خود هستند؛ به درستی که حق طلبی و حق گویی خبرنگاران ریشه در فرهنگ ایرانی و اسلامی دارد و می توان از این الگو در پیشبرد اهداف عالی یک جامعه بهره گرفت.  
 
امروز که کشورمان همانند سایر نقاط دنیا درگیر مقابله با ویروس کرونا است، نقش و پیوند ناگسستنی جامعه رسانه‌ای کاملا آشکار می‌شود که با وجود همه مخاطرات پیشرو، کوشیده‌اند به بهترین وجه ممکن به مسئولیت خود عمل کنند. جا دارد از زحمات گرانقدر همه تلاشگران این عرصه قدردانی داشته باشم. 
 
از خبرنگاران پرتلاش و دلسوز حوزه دانشگاه رسانه‌ها که در پوشش و اطلاع رسانی اخبار و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی نقش موثر و فعالی دارند، تشکر می‌کنم. همچنین از فعالیت خبرنگاران رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی که با وجود سختی کار در دوره کرونا، پوشش خبری شایسته‌ای از دستاوردهای علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه داشته اند، قدردانی می‌کنم و برای همه عزیزان آرزوی سلامتی و شادکامی می‌کنم.  
 
روز خبرنگار را به همه فعالان این عرصه و صاحبان قلم و فعالان عرصه اطلاع‏‌رسانی، به ویژه فعالان این عرصه در دانشگاه آزاد اسلامی تبریک می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای همه عزیزان آرزوی سلامتی، بهروزی و شادکامی مسئلت دارم.
 
 
محمد مهدی طهرانچی 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی
 
 

پیام تبریک محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی

 
«ن و القلم و مایسطرون»
 
هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار در حقیقت یادآور فرصتی است گرانبها برای پاسداشت مقام شامخ انسان‌های فرهیخته، نیک اندیش و حقیقت‌جویی که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به آحاد جامعه بی‌وقفه و خالصانه می‌کوشند و مناسبتی است مغتنم برای تجلیل از خدمات همه خبرنگاران متعهد و دلسوز کشورمان، که نقش خطیر اطلاع رسانی و شفاف‌سازی را تؤام با امانت‌داری، مسئولیت‌پذیری، تعهد و دلسوزی برعهده دارند. خبرنگاران آزاده همچون چراغی هدایتگر، با نگرشی عمیق، با قلم نافذ و بیان هنرمندانه خویش با سفیران یأس، دروغ و تباهی می‌ستیزند.
 
اینجانب ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران عرصه رسانه، روز خبرنگار را به طلایه‌داران جبهه آگاهی و روشنگری تبریک عرض نموده و از تلاش‌های خستگی ناپذیر و ارزشمند تمامی خبرنگاران عزیز، اصحاب رسانه و صاحبان اندیشه و قلم خصوصاً خبرنگاران حوزه علم، مهارت و فناوری قدردانی و تشکر می‌نمایم و توفیق روزافزون و سربلندی همه تلاشگران و مجاهدان این عرصه را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.
   
محمدحسین امید                                                                                              
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی

 

پیام تبریک رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای


«بسم الله الرحمن الرحیم»

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ/ قلم

سرعت انتشار خبر در جهان امروز با هیچ پدیده‌ای قابل قیاس نیست. خبرها با سرعتی فراتر از باور ما منتشر می‌شوند. دنیای امروز به اعتبار گسترش فرایند ارتباطات و توسعه سازوکار اطلاع‏‌رسانی به ویژه در فضای مجازی، شرایط بسیار پیچیده و پرمخاطره‌ای را تجربه می‌کند. در چنین وضعیتی برای تبادل افکار و انتقال صحیح اطلاعات، نیاز به سلامت و صلابت قلم کاملاً احساس می‌شود. شفاف‌سازی و دور بودن از ریا ره‌آورد دین اسلام است.

در این میان، خبرنگاران راستین و حرفه‌ای جایگاهی ویژه دارند زیرا بر تمامی اصول و اجزای عرصة اطلاع‌رسانی تسلط داشته و با واقع‌نگاری، امیدآفرینی، اعتماد‌زایی و رعایت عدل و انصاف به ایفای نقش و انجام رسالت خطیر خبرنگاری می‌پردازند و حقیقت را فدای سرعت خبررسانی و سوژة خبری نمی‌کنند. بی‌شک، تحقق مسئولیت اجتماعی خبرنگاران در قبال باورها و اعتقادات مردم و ارزش‌ها و اخلاق اجتماعی و مهمتر از همه منافع ملی، جز با درک دقیق، متعهدانه و هوشمندانه از مسائل و مشکلات کشور، ارتقا سواد رسانه‌ای و مقابله با تحریف واقعیت‌ها میسر نخواهد شد.

هفدهم مرداد‌ماه، روزی تاریخی و به‌یادماندنی است و از سنگربانانی همیشه بیدار مانند شهید محمود صارمی روایت دارد که در طول دوران کار و فعالیت خالصانه و صادقانه همواره قدم و قلم خویش را در راه ارائه حقیقت به‌کار می‌گیرند و با آگاه‌بخشی به افکار عمومی، زمینه رشد و بالندگی پندارهای اجتماعی را به شایستگی فراهم می‌سازند. اینجانب روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران پرتلاش و صاحبان قلم و روشنگران عرصه اطلاع‏‌رسانی، به‌ویژه فعالان این حوزه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیق بیش از پیش این عزیزان را در ظل عنایات حضرت ولی عصر(عج) و در سایه‌سار ولایت مقام معظم رهبری-حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه الله تعالی)- از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

ابراهیم صالحی عمران
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای

انتهای پیام
captcha