مروری بر زندگی شهید ماشاءالله حیدری در طرح «هر هفته یک شهید»
کد خبر: 3987439
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶

مروری بر زندگی شهید ماشاءالله حیدری در طرح «هر هفته یک شهید»

طرح «هر هفته یک شهید» که هر هفته روزهای شنبه اجرا می‏‎شود این هفته به معرفی شهید ماشاءالله حیدری از شهدای استان لرستان پرداخته است.

معرفی شهید ماشاءالله حیدری در طرح «هر هفته یک شهید»به گزارش ایکنا از لرستان، به همت سازمان بسیج رسانه استان لرستان هر هفته روزهای شنبه در قالب طرح «هر هفته با یک شهید» یکی از شهدای استان لرستان معرفی می‏‌شود که در شنبه هفته جاری به معرفی شهید ماشاءالله حیدری پرداخته شده است و تاکنون در قالب این طرح 59 شهید از شهدای استان لرستان معرفی شده‌اند.

شهید ماشاءالله حیدری در هفدهم تیر 1339 در شهرستان خرمشهر به دنیا آمد. پدرش محمدحسین، کارگر شهرداری بود و مادرش رنگین نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت.

وی در 29 مردادماه با سمت خدمه تانک در شیب نیسان بر اثر انفجار مین به شهادت رسید. مزار او در بهشت رضای شهرستان خرم‌آباد واقع است.

در بخشی از وصیت‌نامه شهید ماشاءالله حیدری آمده است:

«با درود و سلام فراوان به روان پاک شهدای اسلام که برای نجات مسلمانان شجاعانه در راه خدا جنگیدند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

با درود و سلام به مبارزان در راه اسلام و رزمندگانی که در جبهه حق علیه باطل می‌جنگند و کوشش آنان برای به اهتزاز درآوردن پرچم حق در سراسر جهان است.

با درود و سلام بیکران به پدرانی که بعد از شهادت پسر عزیزشان هم چون کوه، استوار و استقامت می‌کنند و با این حرکت شجاعانه‌ای که از خود نشان می‌دهند مشتی محکم بر دهان استعمار شرق و غرب می‌زنند و پوزه سرمایه‌داران و مزدوران را بر خاک می‌مالند.

با درود و سلام به مادرانی که بعد از شهادت فرزند عزیزشان همانند زینب، در برابر تمام وابستگان به شرق و غرب پوزه آنان را بر زمین می‌مالند. با درود و سلام به برادرانی که بعد از شهادت برادر عزیزشان همانند علی‌اکبر حسین ادامه‌دهنده راهشان هستند و با درود و سلام به خواهرانی که حجاب اسلامی، آن ارزنده‌ترین زینت زن را به‌طور کامل رعایت می‌کنند و با این حرکتشان مشتی محکم بر دهان وابسته‌های آمریکا و روسیه می‌زنند.

و تو فرزند عزیزم: وصیت می‌کنم که شما تا می‌توانید به اسلام و مسلمین خدمت کن و از علم، که به قول امام عزیزمان بزرگ‌ترین سرمایه برای انسان است کوتاهی نکن و به وصیت‌های پدرت عمل کن.

اگر شهید شدم کارت سپاهم را آغشته به خون کنید و در سنین جوانی به فرزندم بدهید، تا بداند که پدرش در چه راهی کشته شده و به دست چه کسانی کشته شده و بداند که پیرو راه امام حسین(ع) و نایب برحقش امام خمینی بوده است.»

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد حسین صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ - ۲۱:۳۵
0
0
درود بی کران بر شهدا که بی هیچ خواستنی تمام و ارزشمندترین سرمایه خود را برای حفاظت از میهن فدا کردن .
یادشان و نامشان همواره گرامی و جاودان خواهد ماند .
captcha