رشد ۱۷ درصدی ازدواج در لرستان طی سه‌ماهه نخست سال
کد خبر: 3983671
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸

رشد ۱۷ درصدی ازدواج در لرستان طی سه‌ماهه نخست سال

مدیرکل ثبت اسناد لرستان با اشاره به ثبت چهار هزار و ۶۷۴ واقعه ازدواج در سه ماهه نخست امسال گفت: این رقم نسبت به مشابه سال قبل، ۱۷ درصد رشد داشته است.

رشد ۱۷ درصدی ازدواج در لرستانعلی‌اکبر باقری، مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به رشد آمار ازدواج در لرستان، اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری، چهار هزار و  ۶۷۴ واقعه ازدواج قید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۷ درصد رشد را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در مبحث مقایسه تعداد طلاق‌ها به ازدواج‌های ثبت شده استان، آمار بیان‌کننده ۹۳۸ واقعه طلاق در مقابل چهار هزار و ۶۷۴ واقعه ازدواج است، تصریح کرد: آمار بالای ازدواج و رشد آمار آن با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا، مطلوب است.

باقری با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال، ۶۷۰ فقره سند مالکیت در راستای قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی نیز صادر شده است، تصریح کرد: طی سه ماه سال جاری ۶۷۰ فقره سند در راستای قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی صادر و منجر به صدور ۴۷۶ فقره آرای مثبت شده که از این تعداد به تفکیک شهرستان‌ها؛ خرم‌آباد ۱۷۵ فقره، کوهدشت ۱۱۱ فقره، بروجرد ۶۰ فقره، الیگودرز ۴۳ فقره، دورود ۳۶ فقره، الشتر ۲۹ فقره، ازنا ۱۵ فقره، پلدختر شش فقره، دلفان یک فقره آرا مثبت صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان در مورد عملکرد ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری استان، خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست سال ۲۹۴ فقره شرکت تجاری ثبت که نسبت به سال گذشته رشد یک درصد و با ثبت ۲۵ فقره مؤسسات غیرتجاری رشد ۹ درصد را در این خصوص دارا بوده‌ایم. همچنین در این بازه زمانی ۳۴ فقره شرکت تجاری منحل شده است.

وی در خصوص تعداد اسناد مالکیت صادره طی سه ماه سال جاری، اضافه کرد: با تعویض ۳۹۶۲ فقره اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک‌برگ رشد ۵۱ درصد و صدور ۴۲۶۰ فقره اسناد تک‌برگ به تک‌برگ رشد ۲۴ درصد را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌ایم.

انتهای پیام
captcha