متدینین با قشر خاکستری جامعه همراه شوند
کد خبر: 3983487
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
سعیدی‌نژاد تبیین کرد؛

متدینین با قشر خاکستری جامعه همراه شوند

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه پیام حجاب به آسیب‌دیدگان این موضوع نمی‌رسد، گفت: اقشار مذهبی می‌توانند قشر خاکستری جامعه را تحت تأثیر قرار دهند،‌ باید به کمک متدینین گارد مخاطبان را باز کرد.

پیام مسئولان حجاب به اسیب دیدگان نمی رسدبه گزارش خبرنگار ایکنا، نشست هم‌اندیشی پیرامون طراحی‌های نوین فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب امروز دوشنبه 21 تیرماه با حضور نمایندگان نهادهای فرهنگی به میزبانی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این نشست عاطفه سعیدی‌نژاد، مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، با اشاره به تشکیل کارگروه عفاف و حجاب در وزارت کشور، گفت: مقرر شده است جایگاهی برای طراحی‌های جدی و مؤثر در حوزه عفاف و حجاب با حضور نهادهای متولی فرهنگی کشور با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شود.

وی تصریح کرد: در دورانی هستیم که سرعت تغییرات زیاد است و فرصت‌ها از دست می‌رود. چند سال پیش مسئله تماس تصویری رایتل روی میز مدیران فرهنگی قرار گرفت و یک تصمیم غلط در این خصوص گرفته شد که نتیجه آن پس از یک دهه این شد که در حالی که می‌توانستیم حضور قوی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشیم، این فرصت از دست رفت و اکنون به دنبال فیلتر شبکه‌های اجتماعی هستیم و معلوم نیست با چه هزینه‌ای می‌توان این عرصه را به دست آورد.

سعیدی‌نژاد ادامه داد: بعد از اتفاقات 40 ساله انقلاب و فعالیت‌های متشدد فرهنگی، برخی میدان‌ها را از دست داده‌ایم و حجاب به مسئله‌ای امنیتی تبدیل شده است.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی از مسئولان فرهنگی دعوت کرد با نگاه مسئله محور دست به طراحی یک اقدام مؤثر فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب بزنند.

وی با مطرح کردن این مسئله که روز عفاف و حجاب بیش از اینکه به جامعه شناسانده شود، بین متولیان مطرح است، گفت: باید به فکر انسجام‌بخشی در سیاست‌ها و عملیات مبتنی بر فکر و چابک‌سازی باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید در جامعه حساسیت ایجاد کنیم، گفت: مسئله حجاب دست خورده شده و به سادگی نمی‌توان در این زمینه کار کرد. مخاطب اصلی ما آسیب‌دیده است و پیام ما به او نمی‌رسد. پیام‌های ما به جامعه نمی‌رسد و باید برای رسیدن به مخاطب بستری طراحی کنیم؛ در این زمینه می‌توان از ظرفیت اقشار دغدغه‌مند و مذهبی استفاده کرد.

سعیدی‌نژاد ادامه داد: فضای ارتباط بین دوستان و همسایه‌ها و... فضای تأثیرگذارتری است که می‌توان از آن فضا استفاده کرد. باید به کمک متدینین گارد مخاطبان را باز کرد. اقشار مذهبی می‌توانند قشر خاکستری جامعه را تحت تأثیر قرار دهند. به عنوان دستگاه فرهنگی باید زیرساخت پشتیبانی از مجموعه‌های مردمی را فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha