مشکلات معیشتی از عوامل افزایش جرایم است
کد خبر: 3982753
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

مشکلات معیشتی از عوامل افزایش جرایم است

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، گفت: از عواملی که باعث افزایش آمار جمعیت کیفری استان شده مشکلات معیشتی و اقتصادی است که می‌توان با گسترش خدمات گردشگری، کشاورزی و حمایت از واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال به بهبود معیشت مردم کمک کرد

ارسالی| مشکلات معیشتی از عوامل افزایش جرایم استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، ۱۷ تیرماه، در جلسه مشترک شورای قضایی استان با مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان، اظهار کرد: دستگاه قضایی به منظور توسعه خدمات و وظایف خود نیازمند حمایت‌ها و پشتیبانی‌های شما است.

وی افزود: ما از لحاظ عمرانی و نیروی انسانی دارای کمبودهایی هستیم و با توجه به جایگاه ویژه نمایندگی خود می‌توانید در بهبود وضعیت و رفع این کمبودها به ما کمک کنید.

عتباتی، بیان کرد: یکی از عواملی که باعث افزایش آمار جمعیت کیفری استان شده مشکلات معیشتی و اقتصادی است که می‌توان با گسترش خدمات گردشگری، کشاورزی و حمایت از واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال با پشتیبانی شما به بهبود معیشت مردم کمک کرد و از این طریق تا حد بسیاری از آمار کیفری زندان‌ها کاهش یابد.

وی با اشاره به برنامه اجرایی دستگاه قضایی استان در سال ۱۴۰۰، ادامه داد: برنامه اجرایی در دادگستری استان با نگاه به اسناد بالادستی بالاخص سند تحول قضایی و شرایط خاص هر حوزه قضایی تدوین و از ابتدای تیرماه به روسای دادگستری‌ها ابلاغ شده که در به نحواحسن اجرایی کردن آن نیازمند حمایت‌های نمایندگان مجلس در زمینه تقنینی داریم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: ما با افزایش شعبه و قاضی نمی‌توانیم پاسخگوی انبوه پرونده‌های وارده باشیم بلکه بهترین راه تقویت برنامه‌های پیشگیری و پای‌کار آوردن مدیران است که شما از همه لحاظ با استفاده از ظرفیت قانونی نظارتی خود در این مهم نیز می‌توانید به ما کمک کنید.

وی گفت: اگر ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی کاهش یابد وقت قاضی برای رسیدگی به پرونده‌های مهم و اتقان آرا افزایش یافته که نتیجه آن احقاق حق مردم و رضایت‌مندی عمومی است.

عتباتی، اظهار کرد: توجه به وضعیت معیشت کارکنان اداری و قضایی دستگاه قضایی بسیار مهم بوده و بهبود وضعیت معیشتی می‌تواند در بالا بردن کار آرایی آن‌ها تاثیر بگذارد، هر چند مشکلات موجود در عزم و جدیت همکاران ما در دستگاه قضایی تاثیری نداشته ولی اگر همکاران و خانواده‌های آن‌ها دغدغه معیشت نداشته باشند با فراغ بال و آرامش خیال بیشتری به خدمت رسانی به مردم خواهند پرداخت.

 

انتهای پیام
captcha