پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان در انتظار تأمین اعتبار
کد خبر: 3982321
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
در گفت‌و‌گو با ایکنا مطرح شد؛

پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان در انتظار تأمین اعتبار

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال جاری به افتتاح می‌رسد از پیشرفت ۹۰ درصدی این پروژه خبر داد.

وجود ۱۰۴ شهید گمنام در لرستانمحسن رشیدی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، اظهار کرد: تاکنون ۱۰۴ شهید گمنام بر دستان مردم قدرشناس استان لرستان تشییع و در یادمان‌ها، بقاع متبرکه، و مراکز نظامی، علمی و فرهنگی به خاک سپرده شده است.

وی با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال جاری به افتتاح می‌رسد از پیشرفت ۹۰ درصدی این پروژه خبر داد و گفت: اقتدار و جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون و مدیون خون شهیدان و دفاع مقدس است که برای حفظ ارزش‌ها و تاریخ دفاع مقدس باید همه مسئولان نسبت به تکمیل این پروژه فرهنگی اهتمام داشته باشند.

رشیدی در خصوص محتواسازی باغ موزه دفاع مقدس استان لرستان، گفت: در کارگروه علمی و ادبی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان تاریخ شفاهی رزمندگان در قالب کتاب‌هایی منتشر می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه تاکنون ۲۰ خانواده شهید استان برای تولید محتوای باغ موزه دفاع مقدس اعلام آمادگی کرده‌اند، ادامه داد: علاوه بر این نیز تعدادی از پیشکسوتان دفاع مقدس برای تولید محتوا وارد عمل شدند که قطعا با این برنامه‌ها محتواسازی خوبی انجام خواهد شد.

رشیدی با اشاره به اینکه در هفت نقطه استان لرستان هنوز اجازه ایجاد یادمان شهدای گمنام داده نشده است، گفت ایجاد یادمان در نقاطی مانند زاغه، گراب، بیرانشهر اشترینان و چگنی نیازمند همکاری مسئولان است.

انتهای پیام
captcha