عراق همچنان در خط مقدم نبرد با داعش است
کد خبر: 3981352
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
الکاظمی در بروکسل:

عراق همچنان در خط مقدم نبرد با داعش است

نخست وزیر عراق در نشست نمایندگان دائمی کشورهای عضو ناتو در بروکسل ضمن تقدیر از نقش الحشد الشعبی در مبارزه با داعش گفت که عراق در خط مقدم مبارزه با این گروه تروریستی است.

به گزارش ایکنابه نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، نخست وزیر عراق که از دیروز در سفری رسمی به بلژیک رفته است، تأکید کرد که جامعه بین المللی باید ظرفیت نظامی خود را برای ایجاد صلح و ثبات و نه جنگ به کار گیرد.

مصطفی الکاظمی، طی نطقی در نشست با نمایندگان دائمی کشورهای عضو ناتو در بروکسل گفت: ما هرگز جانفشانی‌های بزرگ فرزندان نیروهای امنیتی عراق اعم از ارتش، پلیس، نیروهای مبارزه با تروریسم، الحشد الشعبی، پیشمرگه و نیروهای داوطلب عشایر مناطق مختلف عراق را در مبارزه با تروریسم داعش فراموش نخواهیم کرد.

وی افزود: عراق همچنان در خط مقدم جنگ علیه داعش است و نیروهای امنیتی ما در این جنگ با وجود شدت آن، مهارتی قابل توجه در سطح منطقه‌ای و بین المللی به دست آورده اند.

الکاظمی با اشاره به پیشرفت نیروهای امنیتی این کشور در متلاشی کردن باندهای تروریستی و انهدام پیاپی مخفیگاه‌های داعش، گفت: ما از سال 2020 به گفت‌وگوی راهبردی برای ایجاد ساز و کار زمانی و فنی خروج نیروهای خارجی روی آوردیم.

وی گفت: جنگ‌ها و شرایط دشوار به ما آموخت که راه حل‌های مسالمت آمیز پایه و اساس ایجاد روابط راهبردی و مثبت چه با کشورهای همسایه و منطقه و چه با کشورهای دنیاست.

الکاظمی افزود: عراق در ایفای نقشی سازنده برای ایجاد امنیت و ثبات در محیط منطقه‌ای و بین المللی خود موفق عمل کرده است.

وی از کشورهای عضو ناتو و جامعه بین المللی خواست منابع امنیتی و نظامی خود را در راستای خدمت به تقویت صلح و ثبات به کار گیرند، زیرا بحران‌ها و جنگ‌ها هرگز به نفع صلح و امنیت جهانی نیست.

نخست وزیر عراق همچنین گفت: ما به تنوع دینی، مذهبی و قومی اقشار ملت عراق مفتخریم. 

انتهای پیام
captcha