میزگرد چالش‌های فرهنگی و اجتماعی لرستان با موضوع آب برگزار شد
کد خبر: 3980447
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
با همکاری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان؛

میزگرد چالش‌های فرهنگی و اجتماعی لرستان با موضوع آب برگزار شد

از سلسله نشست‌های بررسی چالش‌های فرهنگی و اجتماعی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان، میزگرد بررسی چالش‌های مشارکت مردمی در طرح‌های منابع آب استان برگزار شد.

میزگرد چالش‌های فرهنگی و اجتماعی لرستان با موضوع آب برگزار شدبه گزارش ایکنا از لرستان، میزگرد بررسی چالش‌های مشارکت مردمی در طرح‌های منابع آب لرستان از سلسله نشست‌های بررسی چالش‌های فرهنگی و اجتماعی لرستان با همکاری گروه افکارسنجی و مطالعات فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران ایسپا، شعبه لرستان و سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد لرستان، ظهر امروز یکشنبه ششم خردادماه در مرکز علمی کاربردی این واحد برگزار شد.

در این میزگرد که با حضور دکتر علی حقی‌زاده، عضو هیئت علمی گروه آموزشی مهندسی منابع طبیعی دانشگاه لرستان و نماینده انجمن مهندسی منابع آب ایران، دادگر، رئیس خانه کشاورز استان و کارشناسان و صاحب‌نظران این حوزه برگزار شد، در خصوص چالش‌های مشارکت مردمی در طرح‌های منابع آب بحث و تبادل نظر شد.

حقی‌زاده در این میزگرد با تأکید بر ضرورت مدیریت آب هوشمند و سازگار در لرستان، افزود: آب و خاک مهم هستند و کشور ما در مقایسه با سرانه آب پایین است که در این راستا نیازمند تامین اعتبار منابع آب هستیم.

عضو هیئت علمی گروه آموزشی مهندسی منابع طبیعی دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه بخش زیادی از منابع آبی در بخش کشاورزی و بخش دیگری در شرب مصرف می‌شود، ادامه داد: در رتبه‌بندی جهانی مدیریت منابع آب ایران رتبه ۱۳۲ را دارد که ریشه مشکلات ما در بخشی‌نگری است.

وی با اشاره به اینکه متولی ثابتی برای آب وجود ندارد و سیاست‌های آبی باید متناسب با شرایط طبیعی، سیاسی، اجتماعی و جغرافیایی باشد، افزود: در لرستان همواره خشک‌سالی و سیل را داریم، اما گذشتگان ما خشکسالی‌ها را با احداث قنات و آب انبار مدیریت می‌کردند و در حال حاضر همدلی، مشارکت عمومی و رعایت الگوی کشت موجب کاهش مشکلات ناشی از خشکسالی می‌شود.

انتهای پیام
captcha