حمایت از تولید و کالای داخلی؛ اولویت نخست سازمان بازرسی
کد خبر: 3980445
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱

حمایت از تولید و کالای داخلی؛ اولویت نخست سازمان بازرسی

مدیرکل بازرسی استان لرستان با اشاره به حمایت کامل این اداره از بخش تولید و کالای داخلی، گفت: با ورود بازرسی استان لرستان علاوه بر افزایش ظرفیت تولید کارخانجات، از تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی جلوگیری شد.

حمایت از تولید و کالای داخلی اولویت نخست سازمان بازرسیبه گزارش ایکنا از لرستان، سعید رازانی، مدیرکل بازرسی استان لرستان، یکشنبه ششم تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه یکم تا هفتم تیرماه با عنوان هفته قوه قضائیه نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: سازمان بازرسی یکی از دستگاه‌های تخصصی تابعه دستگاه قضایی است که عمده فعالیت کارکنان آن در ادارات دیگر است به طوری‌که گاها این کارکنان برای بازرسی تا ماه‌ها در ادارات مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی بر اساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی در سال ۱۳۶۰ تشکیل شده است، تصریح کرد: وظیفه بازرسی، نظارت بر اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و ادارات است که این امر نشان از گستردگی کار آن است.

رازانی افزود: بیش از صد دستگاه اداری، تمام شعب بانک‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها استانداری و نهادهای انتظامی تحت پوشش و کنترل سازمان بازرسی قرار دارند کمااینکه عمده فعالیت کار این سازمان، بازرسی برنامه‌ای است که از طریق استقرار هیئت‌ها صورت می‌گیرد.

مدیرکل بازرسی لرستان با اشاره به اینکه گزارش‌های سازمان بازرسی کاملا تخصصی و مستند به قوانین است، ادامه داد: پس از پایان بازرسی گزارش ابتدا به بخش منطقه‌ای ارسال و پس از تأیید در منطقه به دستگاه مورد نظر ارسال شده که پس از آن اجرای نقطه نظرات سازمان بازرسی طبق قانون الزامی است.

وی با اشاره به اینکه اگر بعد از بازرسی ثابت شود که تخلفی صورت گرفته است، متخلفین به هیئت بدوی معرفی می‌شود و اگر جرم صورت گرفته باشد، متهمین به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند، به محرمانه بودن سطح اقدامات بازرسی اشاره کرد و گفت: در بازرسی از کمیسیون ماده صد مشخص شد یک سری امور اشکال دارد که این موارد باعث سوء استفاده برخی افراد می‌شد، لذا با پیگیری‌های صورت گرفته به دنبال رفع این موارد هستیم.

رازانی در خصوص نحوه ارتباط مردمی یا ارسال گزارشات به بازرسی لرستان گفت: ارتباط مردمی با سازمان بازرسی هم به صورت مجازی با ورود به سایت سازمان بازرسی و تماس با سامانه ۱۳۶ امکان‌پذیر است، از طرفی تمام مکاتبات بازرسی با صورت سیستمی است و مکاتبات کاغذی در آن وجود ندارد.

مدیرکل بازرسی لرستان بر لزوم همکاری تنگاتنگ اصحاب رسانه تأکید کرد و با اشاره به اینکه ترک فعل مسئولان چه به صورت جزئی و چه به شکل کلی بررسی می‌شود، افزود: در کار بازرسی خط قرمز نداریم و با هر کس در هر رده‌ای تخلف کند، برخورد می‌شود و در مقابل هر مدیری به مردم خدمت کند مورد حمایت بازرسی است.

وی با اشاره به حمایت کامل این اداره از بخش تولید و کالای داخلی، گفت: با ورود بازرسی استان لرستان علاوه بر افزایش ظرفیت تولید کارخانجات از تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی جلوگیری شد در قضیه قطعی برق نیز تمام تلاش بر عدم قطعی برق واحدهای صنعتی و تولیدی بود.

مدیرکل بازرسی لرستان حفاظت از منابع طبیعی را اولویت اصلی این دستگاه دانست و با اشاره به اینکه با کسانی در خصوص اراضی ملی و حفاظت از جنگل‌ها تخلف کنند برخورد می‌شود و از طرفی همکاران ما به شدت پیگیر موارد مربوط به منابع طبیعی و اراضی ملی هستند، ادامه داد: برای خبرنگاران استان لرستان کارت بازرس افتخاری صادر می‌شود.

انتهای پیام
captcha