نفع شخصی در کار جهادی جایگاهی ندارد
کد خبر: 3980208
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶

نفع شخصی در کار جهادی جایگاهی ندارد

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه برای رسیدن به وضع مطلوب نیازمند کار جهادی هستیم، گفت: کار جهادی کار انبوه علمی و کارشناسی شده‌ای است که نفع شخصی در آن جایگاهی ندارد.

در کار جهادی نفع شخصی جایگاهی نداردبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، بعدازظهر امروز شنبه، پنجم تیرماه در دیدار اعضای شورای قضایی استان به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: دو تن از شهدای فاجعه هفتم تیر اهل لرستان بودند که منافقان کوردل این خدمتگزاران را از ما گرفتند.

وی با اشاره به اینکه خداوند همواره به دنبال سختی‌ها و مشکلات، رحمتش را مضاعف می‌کند، افزود: شهید بهشتی فلسفه هگل که به زبان آلمانی نوشته شده بود را تدریس و ایرادات آن را بیان می‌کرد و در کنار آن بر فقه و اصول اسلامی مسلط بود.

شاهرخی، بصیرت و تیزبینی را از ویژگی‌های شهید بهشتی دانست و گفت: تمام شهدای فاجعه هفتم تیر افراد تأثیرگذاری بودند که نمونه آن شهید حجت‌الاسلام سیدفخرالدین رحیمی است که از مخالفان بنی‌صدر بود و در ایرانشهر به همراه مقام معظم رهبری تبعید شده بود.

وی با یادآوری این مطلب که شهدای هفت تیر سند مظلومیت نظام بودند کمااینکه بیش از ۱۷ هزار شهید ما شهید ترور هستند، اما نتیجه آن اقتدار نظام اسلامی ایران است، دو هدف مهم سند تحول قضایی دستیابی به عدالت و رضایتمندی مردم برشمرد و گفت: رضایتمندی مردم از سوی دادگستری و دادستان در تمام دستگاه‌ها بررسی شود، چراکه ملاک موفقیت یک اداره رضایت ارباب رجوع است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری شروعی دوباره برای جبهه انقلاب است و باید از آسیب‌ها و تجربیات تلخ گذشته درس بگیریم، گفت: از تاریخ شروع کار دولت سیزدهم، کار جهادی جبهه انقلاب شروع می‌شود و باید روحیه خدمت‌رسانی جدیدی در ادارات استان دمیده شود که اینجا وظیفه دادگستری و دستگاه‌های تابعه وظیفه سنگینی دارند.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به وضعیت مطلوب، نیازمند کار جهادی هستیم، ادامه داد: کار جهادی، به معنای کار انبوه، علمی و کارشناسی شده‌ای است که نفع شخصی در آن جایگاهی ندارد، کمااینکه در دولت جدید از کارهای حاشیه‌ای و اشرافی‌گری پرهیز شود و مسئولان باید خود را وقف مردم کند.

شاهرخی ادامه داد: وزرا، استانداران، شوراها و دیگر مسئولان از صدر تا ذیل باید متوجه باشند که در گام دوم انقلاب چشم مردم به مسئولان و حل مشکلات است و جای هیچ‌گونه توجیهی وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه صدها نفر نیروی اضافی به شهرداری‌ها تزریق شده از طرفی ساختار شهرهای ما هنوز با مشکلات مهمی مواجه است، تصریح کرد: در ابتدای تشکیل دولت انقلابی مردم نمی‌توانند شاهد تبعیض‌ها در جذب نیروها به ادارات باشند و عدالت‌محوری، فسادستیزی، مبارزه با هر گونه رانت‌خواری اولویت دستگاه قضایی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تأکید بر اینکه دادگستری و ادارات تابعه روز به روز به دو هدف رضایت مندی مردم و اجرای عدالت نزدیکتر شوند، ادامه داد: پیگیری احیای کارخانجات تعطیل شده و ملاقات‌های عمومی روزهای دوشنبه از نقاط مثبت دستگاه قضایی استان در راستای تکریم ارباب رجوع است که باید به طور مستمر ادامه پیدا کند.

لزوم اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دادگستری و دستگاه‌های تابعه استان

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دستگاه قضایی باید بیشتر شود، چراکه اگر اطلاع‌رسانی‌ها بیشتر شود، شاهد علاقه بیشتر و کامل‌تر مردم نسبت به دستگاه قضایی خواهیم بود، گفت: صدور مجوز سخنگو به تناوب و توسط دستگاه‌های تابعه دستگاه قضایی، فعالیت‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

شاهرخی بر لزوم انسجام معتمدان و ریش سفیدان برای پیشگیری از مشکلات اجتماعی و نزاع‌های طایفه‌ای تاکید کرد و با اشاره به اینکه انسجام آنان از بسیاری از مشکلات اجتماعی پیشگیری می‌کند، افزود: در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر باید کارهای پیشگیرانه انجام داد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه استقلال قاضی به این معناست که قاضی از هر گونه تبعیض پرهیز کند، ادامه داد: قاضی نباید در حکم کردن توصیه کسی را نپذیرد و به عدل برخورد کند، چراکه احقاق حق خشنودی خداوند را به دنبال دارد.

وی با یادآوری این مطلب که جوانانی که به دستگاه قضایی اضافه می‌شوند، نیاز به مراقبت و آموزش بیشتری دارند، افزود: جوانی که به استخدام دستگاه قضایی در می‌آید، باید از تجارب دیگران استفاده کند و با تقویت اعتقادات قلبی، خود را در مقابل وسوسه‌ها مصون سازد.

انتهای پیام
captcha