آزادی زندانیان جرائم غیرعمد لرستان نیازمند ۲۵ میلیارد تومان است
کد خبر: 3980192
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد لرستان نیازمند ۲۵ میلیارد تومان است

مدیرعامل ستاد دیه لرستان با اشاره به اینکه رقم بدهی زندانیان جرائم غیرعمد لرستان ۶۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: با رایزنی‌های صورت گرفته با شاکیان پرونده‌‌ها، همکاری خیرین و اعتبارات ستاد دیه لرستان می‌توان با ۲۵ میلیارد تومان زمینه آزادی بدهکاران غیرعمد لرستان را فراهم آورد.

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد لرستان نیازمند ۲۵ میلیارد تومان استتوکل شاکرمی، مدیرعامل ستاد دیه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به اینکه ستاد دیه استان لرستان با رایزنی‌ها و بهره‌گیری از اعتبارات و ظرفیت خیران بخش مهمی از بدهی بدهکاران را کاهش می‌دهد، اظهار کرد: جمع کل بدهی زندانیان غیرعمد زندان‌های استان لرستان ۶۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه با ۲۵ میلیارد تومان می‌توان زمینه آزادی تمام زندانیان جرائم غیرعمد استان لرستان را فراهم کرد، ادامه داد: حتی کمترین کمک‌های مالی به آزادی زندانیان غیرعمد می‌تواند در رفع مشکل آن‌ها اثرگذار باشد.

شاکرمی بر لزوم ترویج فرهنگ کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از سوی رسانه‌های مجازی و مکتوب تأکید کرد و گفت: زندانیان جرائم غیرعمد همانگونه که از نام آن پیداست، کسانی هستند که در اتفاق پیش آمده نقشی نداشته و به طور غیرعمد گرفتار مشکلات مادی شدند که علاوه بر فشار روحی و روانی بر آنان، آسیب‌های اجتماعی و سرنوشت خانواده‌های آن‌ها را هم در نظر گرفت.

مدیرعامل ستاد دیه استان لرستان با تأکید بر اینکه با ترویج فرهنگ گذشت و فداکاری می‌توان زمینه آزادی تمام زندانیان جرایم غیرعمد استان لرستان را فراهم کرد، ادامه داد: در حال حاضر ۲۱۳ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان لرستان چشم انتظار یاری خیران هستند.

وی با اشاره به عملکرد این ستاد در سال گذشته گفت: طی سال گذشته ۲۷۷ زندانی جرائم غیرعمد استان لرستان که میزان بدهی آنان ۳۱ میلیارد تومان بود با مشارکت ستاد دیه استان، خیرین و گذشت بخشی از بدهی از سوی  شاکیان پرونده‌ها از زندان آغاز شده و به آغوش خانواده‌ بازگشتند.

انتهای پیام
captcha