آغاز ثبت نام دوره‌های آموزشی مؤسسه قرآن ساجدین دورود
کد خبر: 3978778
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
ویژه تابستان؛

آغاز ثبت نام دوره‌های آموزشی مؤسسه قرآن ساجدین دورود

مدیر مؤسسه قرآنی ساجدین شهرستان دورود از آغاز ثبت نام دوره‌های جدید آموزش قرآن ویژه ایام تابستان خبر داد و گفت: در دوره‌های جدید تأکید ما روی حفظ قرآن است و دوره‌های مربوط به حفظ قرآن را از جزء 30 آغاز می‎کینم و پس از استعدادیابی از بین قرآن‌آموزان، آموزش حفظ کل قرآن را در برنامه داریم.

عکس مناسب نیست لطفا عوض شود//// مشکلات مؤسسه قرآنی ساجدین دورود؛ از نبود مربی باتجربه حفظ تا کاهش آمار قرآن‌آموزانفاطمه چراغی، مدیر مؤسسه قرآنی ساجدین شهرستان دورود در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان از آغاز ثبت نام دوره‌های جدید آموزش قرآن در این مؤسسه ویژه ایام تابستان خبر داد و گفت: در دوره‌های جدید تأکید ما روی حفظ قرآن است و دوره‌های مربوط به حفظ قرآن را از جزء 30 آغاز می‎کینم و پس از استعدادیابی از بین قرآن‌آموزان، آموزش حفظ کل قرآن را در برنامه داریم.

وی مهلت ثبت نام برای دوره‌های جدید شامل روخوانی و روان‌خوانی و مفاهیم قرآن را تا پایان تیرماه امسال اعلام کرد و افزود: در اواخر تیرماه با تکمیل ظرفیت کلاس‎ها، دوره جدید آموزش قرآن ویژه فصل تابستان در این مؤسسه قرآنی آغاز خواهد شد.

چراغی کمبود مربی توانمند و حافظ کل قرآن برای دوره‌های آموزش حفظ قرآن را یک مشکل اساسی این مؤسسه قرآنی ذکر کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه مؤسسه ساجدین در حومه شهر دورود واقع است و مربیان قرآن برای رفت و آمد باید هزینه زیادی متحمل شوند و مؤسسه نیز به‌دلیل مشکلات مالی و پایین بودن شهریه قرآن‌آموزان توان مساعدت مالی لازم از مربیان را ندارد، لذا برای جذب مربی توانمند و باتجربه در رشته حفظ قرآن با مشکل مواجه هستیم.

وی به پایین آمدن استقبال قرآن‌آموزان از کلاس‎های قرآن با شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: متأسفانه مشکلات مالی باعث شده که دست مؤسسات قرآنی برای اجرای برنامه‌های اردویی و تشویقی که باعث جذب مخاطب به برنامه‌های قرآنی می‌شود، بسته باشد.

چراغی تخصیص بودجه‌ها و اعتبارات کافی به مباحث قرآنی و حمایت مالی از مؤسسات قرآنی را گره‌گشای تمام مشکلات مؤسسات قرآنی دانست و افزود: امروزه رشد تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی و انواع سرگرمی‎ها برای نسل نوجوان و جوان و حتی کودکان باعث شده آنها کمتر به شرکت در کلاس‎های قرآن رغبت نشان دهند و در نتیجه مؤسسات قرآنی با کاهش آمار قرآن‌آموز مواجه شده‌اند.

مدیر مؤسسه قرآنی ساجدین شهرستان دورود با اشاره به استیجاری بودن مکان این مؤسسه، اظهار کرد: خوشبختانه از نظر مکان مشکل خاصی نداریم چون صاحب این مکان استیجاری برای اجاره‌بها همواره رعایت ما را کرده و اجازه نمی‎دهد ما در تنگنا قرار بگیریم.

چراغی با اشاره به کم‌لطفی دولت‌ فعلی به بحث قرآن و عدم حمایت مناسب مالی از مؤسسات قرآنی اظهار امیدوراری کرد دولت جدید مشکلات حوزه قرآن را آسیب‎شناسایی و در راستای حل این مشکلات اقدام کند.

وی خواستار نگاه ویژه رئیس‌جمهور جدید به فعالیت‌های قرآنی شد و گفت: امروزه خانواده‌ها تمایل دارند فرزندان خود را در کلاس‎هایی ثبت نام کنند که برای آینده آنها مهم باشد و چون قرآن جایگاه ویژه خود در بین سایر آموزش‎ها را پیدا نکرده و اغلب به آن به‌عنوان یک کار خیر و فی‌سبیل‌الله نگاه می‎شود، لذا انگیزه لازم در خانواده‌ها و نسل نوجوان و جوان برای شرکت در این فعالیت‌های قرآنی وجود ندارد.

این فعال قرآنی با بیان اینکه امروزه جذب مخاطب قرآنی بسیار سخت شده است، اضافه کرد: از کلاس‎های آموزش زبان، ریاضی و تقویتی مؤسسه استقبال می‏‌شود اما استقبال برای شرکت در کلاس‎های آموزش قرآن بسیار کم است که ضرورت دارد به‌دنبال راهکارهای مناسب برای ایجاد احساس نیاز و بالا بردن انگیزه و رغبت در نسل نوجوان و جوان برای شرکت در کلاس‎های قرآن باشیم.

چراغی گفت: با وجود شیوع کرونا و فشارهای شدید مالی طی این مدت با هر سختی که بود اجازه ندادم فعالیت این مؤسسه قرآنی تعطیل شود که می‎طلبد دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی نیز حمایت جدی از مؤسسات و خانه‌های قرآنی را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha