مردم نارضایتی از مسئولان را به پای انقلاب نمی‌نویسند
کد خبر: 3974175
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:

مردم نارضایتی از مسئولان را به پای انقلاب نمی‌نویسند

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه ممکن است مردم از مسئولان  ناراحت و ناراضی باشند ولی با انقلابی که محصول تلاش و مجاهدت خودشان است قهر نیستند، اظهار کرد: مردم ایران در انتخابات به نظام اسلامی رأی می‌دهند و با  اهداف و آرمان‌های انقلابی و همچنین با  فضیلت‌ها و ارزش‌ها بیعت می‌کنند.

۱۱۱به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر، با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی اسلام، مردم و انتخابات همراه یکدیگر هستند و در طول ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی زورگویان عالم همواره اسلام، مردم و انتخابات را مورد هجوم قرار داده‌اند و به دنبال این هستند مشارکت حداکثری صورت نگیرد. 

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال این هستند با بهره گرفتن از امکانات تبلیغاتی، فضای مجازی و ماهواره‌ای نظام اسلامی را ناکارآمد و مردم را مایوس کنند، افزود: مردم ایران در راهپیمایی روز قدس، ۲۲ بهمن و ۹ دی با اعلام بیزاری از فتنه‌گران با نظام اسلامی بیعت می‌کنند، بیعت مردم با جناح، فرد و یا گروه خاصی نیست. 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه ممکن است مردم از مسئولان  ناراحت و ناراضی باشند ولی با انقلابی که محصول تلاش و مجاهدت خودشان است قهر نیستند، اضافه کرد: مردم ایران در انتخابات به نظام اسلامی رأی می‌دهند و با  اهداف و آرمان‌های انقلابی و همچنین با  فضیلت‌ها و ارزش‌ها بیعت می‌کنند.

شاهرخی گفت: مردم ایران  با شور و شعور  پای صندوق‌های رأی می‌آیند و بهترین رئیس جمهور و بهترین‌ها را در شورای اسلامی شهر انتخاب می‌کنند. 

امام جمعه خرم‌آباد در بخشی از سخنانش به اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته توسط شوراهای اسلامی در استان و مرکز استان کارهایی صورت گرفته اما تا رسیدن به نقطه‌ای که مردم اعلام رضایت کنند فاصله داریم.

وی با تاکید بر اینکه شهرهای استان لرستان از جمله خرم‌آباد نیازمند شورای شهری است که به اندازه چندین دوره کار عمرانی و فرهنگی انجام دهد، افزود: در امور عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، بهداشتی و… وظایف مهمی برای شوراهای اسلامی شهر معین شده است، نظارت بر درآمدها و هزینه‌ها از وظایف مهم شورا و اعضای آن است، مرکز استان و شهرهای استان نیازمند تحول در این زمینه است.

شاهرخی اضافه کرد: مردم از منتخبین شورای اسلامی شهر انتظار دارند که کاستی‌های گذشته جبران شود، وضعیت شهرها به لحاظ حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی اصلاح شود، پس مردم باید کسانی را انتخاب کنند که بتوانند این تحول را ایجاد کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه با نگاه قومی، قبیله‌ای، عدم توجه به شایسته سالاری وضعیت بهتر نخواهد شد، افزود: انتخاب افراد مؤمن، پاکدست، خوش سابقه، دارای حسن شهرت، متخصص، با تجربه و دارای تدبیر و کفایت لازم می‌تواند این تحول را رقم بزند.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به وظایف شورای نگهبان، گفت: بر اساس اسناد بالا دستی شرایطی برای داوطلبان ریاست جمهوری مشخص شده است که بر اساس اصل ۱۱۵ قانون  اساسی رئیس جمهور  باید از  میان رجال مذهبی و سیاسی با تابعیت ایرانی، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه، امانت و تقوا، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی و مذهب رسمی کشور باشد. 

وی تصریح کرد: بیشتر افراد داوطلب ریاست جمهوری به دلیل رجال سیاسی و مذهبی نبودن و همچنین نداشتن سابقه مدیریت رد صلاحیت شدند، در مورد برخی دیگر  از افراد  رد صلاحیت شده نیز  مقام معظم رهبری به زیبایی توضیح دادند از طیف‌ها و جناح‌های مختلفی بودند. 

امام جمعه خرم‌آباد اضافه کرد: نکته قابل توجه این است که برخی افراد رد صلاحیت شده منسوبینی در شورای نگهبان داشتند، اما این  انتساب‌ها نتوانست در رای نهایی شورای نگهبان تاثیر داشته باشد که این حاکی از  استقلال و دقت نظر شورای نگهبان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان اینکه آموزه‌هایی که از ائمه به دست ما رسیده شایسته است در دانشکده‌های علوم تربیتی و روانشناسی، جامعه شناسی و همچنین حوزه‌های علمیه به صورت مفصل مورد تبیین قرار بگیرند، ادامه داد: امروزه بیشتر به سراغ آموزه‌هایی می‌رویم که از دیگران به ما رسیده ولی وقتی وصیت‌نامه امام علی(ع) به فرزندش  امام حسن‌مجتبی(ع) را بررسی می‌کنیم  متوجه می‌شویم انواع آموزه‌ها، راه‌های سبک زندگی و راه‌های موفقیت در دنیا و آخرت آمده است. 

وب با تاکید بر اینکه این آموزه‌ها باید در فرصت‌ها و جلسات زیادی و در قالب واحدهای دانشگاهی مورد بررسی قرار بگیرند، گفت: امام علی(ع) در خطبه‌ای می‌فرمایند که بدان تو برای آن جهان آفریده شده‌ای نه برای این جهان و نیستی، در راهی هستی که پایانش آخرت است، مرگ پنجه بر تو خواهد افکند پس بترس از آنکه مرگ تو را در یابد در حالتی که ناخوش و به سمت معصیت و گناه متمایل شده‌ای، مرگ آنچنان به سراغ تو بیاید که فرصت توبه پیدا نکنی و خویشتن را تباه کنی.

شاهرخی، گفت: ایشان در فراز دیگری می‌فرماید که چون برادرت خودش را از تو جدا کرد تو با او پیوند برقرار کن، اگر این امر محقق شود ما شاهد این حجم پرونده در دادگاه‌ها نیستیم و در صلح، صفا و صمیمیت به سر خواهیم برد.

همچنین خطیب نمازجمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته پیرامون مناسبت‌های اول خرداد ماه سالروز شهادت شهید محمد بروجردی فرمانده قرار گاه حمزه سید‌الشهدا(ع)، دوم خردادماه سالروز عملیات حاج‌عمران و سوم خرداد سالروز آزاد سازی و ششم  خرداد ماه سالروز جنگ احد و شهادت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی صحبت کرد.

انتهای پیام
captcha