اخبار معارفی رسانه‌ها/ آغاز ثبت نام طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن
کد خبر: 3973715
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵

اخبار معارفی رسانه‌ها/ آغاز ثبت نام طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن

«آغاز ثبت‌نام طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «‌نام‌نویسی مسابقات قرآن سراج تا پایان خرداد تمدید شد» آمده است: پنجمین دوره مسابقات قرآن سراج ویژه جلسات قرآن شهر تهران به همت فرهنگسرای قرآن برگزار می‌شود. مهلت نام‌نویسی این مسابقات تا پایان خرداد‌ماه تمدید شد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی فرهنگسرای قرآن به نشانی quran.fahangsara.ir یا تماس با شماره ۵۵۷۸۱۱۵۵ جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر اقدام کنند. این رقابت‌ها از سوی فرهنگسرای قرآن و با مشارکت سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود و امسال به دلیل شرایط کرونایی کشور مسابقات در بستر فضای مجازی و در رشته قرائت قرآن برگزار می‌شود. مسابقات در دو مقطع سنی کمتر از ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان باید از سه قرعه اعلام شده یک قرعه را انتخاب و تمرین کنند و در مسابقات ارائه کنند.

به‌روزرسانی اطلاعات جلسات قرآن به صورت جامع در فضای مجازی، شناسایی و تشویق استعداد‌های قرآنی، بهره‌گیری از توانمندی استادان قرآنی مناطق و محلات، حمایت و پشتیبانی از جلسات قرآن از جمله اهداف این مسابقه است. داوری مسابقات به تفکیک در بخش بانوان و آقایان انجام خواهد شد که متعاقباً زمان آن اطلاع‌رسانی می‌شود. همچنین آیین اختتامیه مسابقات سراج در تابستان برگزار می‌شود.

سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «استاد انصاریان در سالگرد آیت‌الله بروجردی سخنرانی می‌کند»، «دبیرکل مجمع صلح اسلامی: حاج قاسم شکست‌ناپذیری صهیونیست‌ها را باطل کرد» و «ترتیل صفحه 101 قرآن کریم/نیرنگ با خدا! + فیلم، متن و مفاهیم» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز چهار خبر با عناوین «‌پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به استفتائی مبنی بر وظیفه افراد در صورت نشناختن نامزد اصلح در انتخابات»، «‌۲ دستاورد ظهور امام زمان (عج) در دعای عهد»، «احضار روح در بیان آیت الله بهجت(ره)/ چرا ارواح اطلاع دقیقی از عالم برزخ نمی‌دهند؟» و «درس‌های قرآنی از ماجرای «فتح خرمشهر» / آزادسازی خونین‌شهر یادآور یاری خداوند در جنگ بدر» منتشر کرده است.

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز سه خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان « ثبت نام دوره های موسسه قرآن و نهج البلاغه تهران آغاز شد» می‌خوانیم: ثبت نام دوره‌های تابستانه موسسه قرآن و نهج‌البلاغه تهران با رشته‌های متنوع قرآنی آغاز شد. این مؤسسه در دو بخش برادران و خواهران در تمامی مقاطع سنی به صورت حضوری و مجازی قرآن آموز می‌پذیرد.


مهد قرآن تخصصی و پیش دبستانی، قرائت، حفظ، مفاهیم، تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه، آموزش اذان، احکام، عقاید اسلامی، حدیث‌خوانی، دوره‌های تربیت اسلامی و سبک زندگی از رشته‌های ثبت‌نامی این مؤسسه در ترم جدید است. علاقه‌مندان از سراسر کشور می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر به شماره تماس ۰۹۳۶۳۱۳۰۳۸۱ تماس حاصل نمایند.

در خبری دیگر با عنوان «‌اسامی قبول شدگان دومین دوره آزمون مجازی حفظ ۲۰ جز اعلام شد» آمده است: اسامی قبول شدگان دومین دوره آزمون غیر حضوری حفظ ۲۰ جز قرآن کریم ویژه حافظان عضو مؤسسه مهد قرآن از سراسر کشور که در روزهای ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، اعلام شد. محمود کریمی معاون آموزش مؤسسه مهد قرآن گفت: از تعداد ۱۰۰ قرآن‌آموز شرکت‌کننده از شعب و کانون‌های مهد قرآن به ترتیب استان‌های یزد، تهران، قزوین، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، مرکزی، مازندران، گلستان، سمنان و فارس تعداد ۶۴ حافظ قرآن با کسب حد نصاب امتیاز، قبول شدند. کریمی افزود: قبول شدگان ضمن دریافت گواهینامه حفظ ۲۰ جز با امضا حجت‌الاسلام فومنی مؤسس و استاد شهریار پرهیزکار رئیس هیأت علمی و هدیه دوره پنج جلدی تفسیر نمونه، برای حضور در آزمون سراسری حفظ کل قرآن «ترنم وحی» معرفی می‌شوند.

«مراسم عزاداری رحلت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود» عنوان یک خبر دیگر این صفحه در روز جاری است.

ایرنا

معارف خبرگزاری ایرنا، یک خبر با عنوان «عناوین روزهای دهه کرامت اعلام شد» منتشر کرده است.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز دو خبر با عناوین «‌«داستان رویان»؛ خاطرات ناب و منتشر نشده از روند شکل‌گیری یک پژوهشگاه در ایران» و «‌شکل‌گیری ادبیات پایداری و تاثیر آن بر فرهنگ/هنوز دین خود را به ۸ سال دفاع مقدس ادا نکرده‌ایم» منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز دو خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «ثبت نام طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن آغاز شد/ اهدای تسهیلات ویژه به برگزیدگان» آمده است: محمد‌تقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن گفت: ثبت نام آزمون دهمین طرح دوره ارزیابی و اعطای گواهی نامه تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت از ۱ خرداد آغاز شده است و تا ۳۱ خرداد ادامه دارد. داوطلبان باید براساس تخصص خود تا پایان مهلت اعلام شده با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی قرآن به نشانی quranshora.ir، بخش سامانه جامع ارزیابی جهت ثبت نام اقدام نمایند و سپس آثار خود را در قالب فایل صوتی و تصویری ارسال کنند و پس از بررسی کارشناسان و داوران اگر نمره قبولی آن‌ها به حد نصاب برسد وارد مرحله دوم می‌شوند. وی با اشاره به چگونگی اجرای این طرح بیان کرد: این آزمون در سه مرحله برگزار می‌شود. با توجه به شرایط کرونا آزمون غیر حضوری در ۴ سطح و هر سطح معادل یک مقطع تحصیلی است. توانایی هر داوطلب نوع آزمون را مشخص می‌کند. تلاش می‌کنیم، با رفع محدویت‌های کرونایی جلسات بعدی را حضوری برگزار کنیم. مرحله دوم این آزمون شهریور و مهر امسال برگزار می‌شود. این مرحله شامل آزمون تلاوت، تدریس، آزمون مصاحبه و در نهایت تعیین درجه داوطلب است. مرحله سوم این آزمون آذر برگزار می‌شود. این مرحله شامل تست نظری است. برگزیدگان گواهی نامه پایان دوره را توسط شورای عالی قرآن و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت می‌کنند. این گواهی‌نامه بالاترین مدرک قرآنی کشور است.

وی درباره اهدای تسهیلات ویژه به قاریان و مدرسان قرآن کریم، اظهار کرد: تسهیلات دریافت این گواهی، شامل ادامه تحصیل بدون کنکور به یک مقطع بالاتر، تحصیل رایگان در دانشگاه‌های غیر دولتی، حضور قاریان در برنامه‌های صداوسیما، اعزام مدرسان قرآن به خارج از کشور برای تدریس است. بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۸۹، بنا شد برای سطح بندی قاریان و مدرسان قرآن کریم و تسهیل خدمات در نظام اسلامی اتفاقی رقم بخورد. براساس ابلاغ مصوبه این طرح، شورای عالی قرآن موظف است، هرسال یک دوره آزمون از این طرح را اجرا کند و در پایان سال گواهی نامه به قاریان و مدرسان برگزیده اهدا شود. این دهمین دوره اجرای این طرح است و اولین دوره آن در سال ۹۰ برگزار شد.

«راه شناخت مومن حقیقی چیست؟» عنوان یک خبر دیگر این صفحه در روز جاری است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز پنج خبر با عناوین «سیره حضرت شاهچراغ(ع) از جنبه ملی و بین‌المللی در بزرگداشت دهه کرامت مورد توجه قرار گیرد»، «بهره‌مندی از مباحث قرآنی در گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای دانشجو معلمان»، «وزارت علوم میزبان ششمین جشنواره قرآن و عترت شد/افزودن بخش نهج‌البلاغه به جشنواره»، «تشییع پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس در بندر شهید رجایی» و «‌قبول شدگان دومین دوره آزمون مجازی حفظ ۲۰ جزء مؤسسه مهد قرآن+ اسامی» منتشر کرده است.

انتهای پیام
captcha