نگاهی به فعالیت‌های ستاد اقامه نماز لرستان
کد خبر: 3973209
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳

نگاهی به فعالیت‌های ستاد اقامه نماز لرستان

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان گفت: برنامه‌های این ستاد در ایام کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عمدتا در بستر فضای مجازی برای رده‌های مختلف سنی برنامه‌ریزی شده است.

نگاهی به فعالیت‌های ستاد اقامه نماز لرستانحجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، اظهار کرد: با توجه به ادامه‌دار شدن بیماری کرونا و برگزار نشدن برنامه‌ها و فعالیت‌های و نشست‌های حضوری با استفاده از فضای مجازی و ابزار هنر در جهت ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز برنامه‌های خود را اجرایی کرد.

وی با اشاره به جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های ستاد اقامه نماز لرستان که با حضور نماینده ولی‌ فقیه در استان برگزار شد، ادامه داد: از برنامه‌های مهم این مرکز می‌توان به ضبط سلسله‌ جلسات آموزش قرآن کریم با حضور نماینده ولی‌ فقیه در لرستان همزمان با ماه مبارک رمضان و پخش آن از شبکه استانی لرستان اشاره کرد.

حجت‌الاسلام چراغی از برگزاری جشنواره استانی محراب و انتظار در بخش‌ها و موضوعات مختلف نماز، مهدویت خبر داد و گفت: از دیگر فعالیت‌های ستاد اقامه نماز لرستان جلسه امور مساجد استان و پیگیری روند کمک‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز بود که مقرر شد امسال با استفاده از ظرفیت این مجمع بخشی از هزینه‌های ساخت و ساز و تعمیر مساجد تامین شود.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان با اشاره به ضبط کلیپ‌های تخصصی نماز با عنوان معراج مؤمن با استفاده از مدرسین بومی استان از سوی این ستاد برای ترویج فرهنگ نماز، افزود: از موضوعات این کلیپ‌های تخصصی می‌توان به عناوینی همچون نماز و مهدویت، شیوه‌های دعوت به نماز، اسرار و آثار نماز، شیوه‌های جذاب‌سازی و دعوت به نماز در محیط‌های دانشگاهی، پرسمان و پاسخ به شبهات نماز اشاره کرد.

مدیر بنیاد مهدویت لرستان برگزاری برنامه‌های متنوع جشن تکلیف در ادارات استان به همت ستاد اقامه نماز با همکاری نوسازی مدارس استان، گفت: برگزاری جشن تکلیف تعدادی از دانش‌آموزان منطقه محروم چولهول از توابع شهرستان پل‌دختر از دیگر برنامه‌های مثبت ستاد اقامه نماز لرستان است؛ همچنین برگزاری مسابقات دانش‌آموزی اذان‌گویی و تصحیح قرائت نماز ویژه دانش‌آموزان، تقدیر از برگزیدگان مسابقه آموزه‌های قرآن از شبکه افلاک از بیانات نماینده ولی‌ فقیه در استان و تقدیر از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی مهدویت، شعر، خاطره و دلنوشته مهدوی از برنامه‌های شاخص این ستاد است‌.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین ستاد اقامه نماز استان لرستان، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و سازمان بسیج دانش‌آموزی استان لرستان خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه در راستای تدابیر و معنویات مقام معظم رهبری در بیان گام دوم انقلاب و تأکید بر معنویت و اخلاق به‌عنوان جهت‌دهنده همه حرکت‌ها و فعالیت‌های فردی، اجتماعی، ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز و معارف مهدویت در مدارس استان انجام شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان بیان کرد: انتشار و توزیع متن و سؤالات مجازی مسابقه کتابخوانی مهدوی در کانال‌ها و گروه‌های عضو بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان در شبکه پیام‌رسان ایتا و به‌صورت گسترده در فضای مجازی از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته از سوی ستاد اقامه نماز لرستان است.

حجت‌الاسلام چراغی گفت: از جمله فعالیت‌هایی که از سوی دبیران ستاد اقامه نماز شهرستان‌ها انجام شده است می‌توان به توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های کم‌درآمد در شهرستان‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha