ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای در ایام انتخابات
کد خبر: 3973171
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰

ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای در ایام انتخابات

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای و بالا بردن آستانه تحمل مدیران و مسئولان باید در دستور همگان قرار گیرد.

ارسالی| لزوم ارتقای سواد رسانه‌ای در ایام انتخاباتبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، روز گذشته، 1 خرداد، در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع انتخابات، اظهار کرد: یکی از پدیده‌های قرن ۲۱، دموکراسی و انتخابات بوده که با خود فرهنگ سیاست، اقتصاد، مناسبت اجتماعی، حقوق و فرهنگ انتخابات را به همراه دارد.

وی با اشاره به وظیفه رسانه و اصحاب رسانه، افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران دنبال برنامه محوری از داوطلبین و کاندیداهای انتخابات باشند و مطالبه‌گری که حق مردم است را در اولویت امور قرار دهند.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی تصریح کرد: جامعه رشید؛ رسانه رشید، متحول، متفکر، به روز، جسور، شجاع، نترس و غیره در چارچوب ضوابط و قوانین تعریف شده می‌خواهد.

وی ادامه داد: ضرورت افزایش سواد رسانه‌ای و بالا بردن افزایش آستانه تحمل مدیران و مسئولان باید در دستور همگان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام خدایاری بیان کرد: در کنار برخی از چالش‌ها، مشکلات فرهنگی و اقتصادی و ساختاری، رشد رسانه‌های بدون مجوز ضعف اساسی در فعالیت کاری رسانه‌های مجوزدار است. 

امید سیاح، رئیس اداره امور رسانه و تبلیغات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: ٧٨ پایگاه خبری مجوزدار در سطح استان فعالیت می‌کنند و پلیس فتا مسئول کنترل و برخورد با رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بدون مجوز است.

انتهای پیام
captcha