جمع‌آوری بیش از 11 میلیارد تومان زکات فطره در زنجان
کد خبر: 3972929
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

جمع‌آوری بیش از 11 میلیارد تومان زکات فطره در زنجان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان از جمع‌آوری بیش از 11 میلیارد تومان زکات فطره خبر داد و گفت: این مبالغ با کمک بانک‌ها به حساب افراد تحت پوشش واریز شده است.

جمع‌آوری بیش از 11 میلیارد تومان زکات فطره در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان، 1 خردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال بیش از 11 میلیارد تومان زکات فطره جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تحقق 107 درصدی برنامه 253 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: با هماهنگی بانک‌های منتخب در استان زکات فطره در همان روز عید سعید فطر به حساب مددجویان واریز شده و این طرح ابتکاری چندین سال است که در کشور به‌عنوان الگو مورد استفاده قرار گرفته است. باتوجه به پرداخت زکات فطره مردم روستاهای استان نیز این واجب الهی به  نیازمندان همان روستاها، پرداخت می‌شود.

دبیرخانه شورای زکات استان بیان کرد: این میزان زکات با مراجعه حضوری مردم استان زنجان  به پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره در شهرها، مراکز نیکوکاری و پرداخت غیرحضوری جمع‌آوری شده و امسال علاوه بر روش‌های نوین و غیرحضوری یک هزار و 676 پایگاه جمع‌آوری زکات فطره در محل برگزاری نماز عید فطر، مراکز نیکوکاری، ادارات کمیته امداد در سطح استان زنجان و مساجد استان با آرم مخصوص شورای زکات نسبت به جمع‌آوری زکات فطره هم‌استانی‌های عزیز اقدام کردند.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اجرایی کمیته امداد در قالب رزمایش ملی کمک مومنانه تهیه و توزیع غذای گرم، بسته‌های معیشتی و افطاری ساده بین خانواده‌های تحت حمایت در قالب طرح اطعام مهدوی بوده که با مشارکت مناسب خیران زنجانی در ماه مبارک رمضان امسال به نحو شایسته‌ای در سطح استان زنجان اجرا شده است.

صفری با اشاره به اینکه طرح اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان  امسال در راستای مرحله سوم رزمایش ایران همدل اجرا شده است، افزود: در همین راستا با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و مشارکت‌های مردمی و برنامه‌ریزی و اقدام انجام شده از طریق این نهاد و هم‌افزایی و همکاری مراکز نیکوکاری  طبخ و توزیع غذای گرم بین خانواده‌های تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند با ایجاد آشپزخانه‌های اطعام مهدوی از اقدامات مهم کمیته امداد استان زنجان در قالب این رزمایش مردمی خیرخواهانه در ماه مبارک رمضان بوده است.

وی ادامه داد: با همین رویکرد و بر اساس آمارهای موجود بیش از 159 هزار و 700 پرس غذای گرم از طریق کمیته امداد استان زنجان و همکاری و همراهی مراکز نیکوکاری و مشارکت خیران زنجانی در قالب طرح اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان امسال طبخ و بین خانواده‌های تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند این استان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه به منظور تهیه و توزیع غذای گرم 4 میلیارد و 70 میلیون تومان از محل مشارکت خیران زنجانی در طول ماه مبارک رمضان هزینه شده است، تصریح کرد: برنامه هدف‌گذاری شده کمیته امداد استان زنجان در این سرفصل کاری در ماه مبارک رمضان با مشارکت مناسب و بابصیرت مردمان نیک‌اندیش و اقدام، همت و تلاش جهادی امدادگران و مراکز نیکوکاری استان 119 درصد محقق شده است.

انتهای پیام
captcha