آماده‌سازی پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطریه در زنجان
کد خبر: 3971204
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱

آماده‌سازی پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطریه در زنجان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطریه در همه مراکز اقامه نماز عید فطر دایر می‌شود و از روش غیرحضوری نیز می‌توانند برای پرداخت استفاده کنند.

آماده‌سازی پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطریه در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، 22 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران از آمادگی کمیته امداد استان زنجان برای جمع آوری زکات فطره مومنان روزه‌دار در روز عید فطر خبر داد و گفت: جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات فطره امسال نیز همانند سال‌های گذشته با محوریت دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد استان زنجان انجام می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی کمیته امداد استان زنجان برای جمع‌آوری زکات فطره در روز عید فطر امسال، اظهار کرد: بر همین اساس به منظور جمع‌آوری زکات فطره مومنان روزه‌دار در روز عید سعید فطر، پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره و کفارات در همه محل‌های برگزاری نماز عید فطر و معابر استان زنجان در این روز دایر می‌شود.

این مسئول به برنامه‌ریزی این نهاد برای واریز زکات فطره جمع‌آوری شده در روز عید سعید فطر به حساب نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی استان زنجان در این روز اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام شده با بانک‌های عامل همه وجوهات جمع‌آوری شده در روز عید سعید فطر با رعایت موازین شرعی در رابطه با هزینه‌کرد این وجوهات به حساب مددجویان تحت حمایت این نهاد و بهزیستی واریز می‌شود.

دبیر شورای زکات استان زنجان تصریح کرد: فطریه امسال با توجه به شرایط خاص ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا با بهره‌گیری از روش‌های پرداخت نوین و غیرحضوری با استفاده از تلفن نیکوکاری 33116، کد دستوری #5*024*8877*، پایگاه اینترنتی emdad.ir و شماره کارت مجازی  6037997950054495 ویژه وجوه زکات عام جمع‌آوری می‌شود. سادات عزیز نیز می‌توانند برای واریز وجوه فطریه علاوه بر پایگاه اینترنتی و کد دستوری اعلام شده از شماره کارت 60379950062761 استفاده کنند.

وی تاکید کرد: علاوه بر روش‌های غیرحضوری، یک هزار و 676 پایگاه جمع‌آوری زکات فطره و کفارات هم در مساجد و محل‌های برگزاری نماز عید سعید فطر، مراکز نیکوکاری و دفاتر کمیته امداد برپا خواهد شد و افرادی که به هر طریقی امکان استفاده از خدمات غیرحضوری را ندارند می‌توانند به نزدیکترین پایکاه مراکز نیکوکاری و یا دفاتر کمیته امداد مراجعه و فطریه خود را پرداخت کنند.

صفری همچنین گفت: شماره کارت مجازی 6037997950079302 برای کفارات عمد و شماره کارت 6037997950041036 برای کفارات غیرعمد اختصاص یافته است که از طریق شبکه‌های فضای مجازی، نصب بیلبوردهای تبلیغاتی داخل شهر برای شهروندان قابل دسترسی است.

دبیر شورای زکات استان افزود: راه‌اندازی پایگاه‌های جمع‌آوری فطریه را براساس مصوبات شورای زکات استان نیازمند دریافت مجوز از این شورا است و این تصمیم برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی برخی سودجویان و همچنین نظارت بر حسن هزینه کرد وجوهات شرعی مردم اخذ شده است و تاکنون 27 موسسه خیریه مجوز جمع‌آوری زکات فطره دریافت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: با هماهنگی بانک‌های منتخب استان و براساس بانک اطلاعاتی نیازمندان  فطریه‌های جمع‌آوری شده مردم روزه‌دار در همان روز عید سعید فطر به حساب مددجویان و نیازمندان همان منطقه، در کمترین زمان ممکن واریز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha