نشست ادبی «چارانه و حماسه» در خرم‌آباد برگزار شد
کد خبر: 3972321
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲

نشست ادبی «چارانه و حماسه» در خرم‌آباد برگزار شد

به‌مناسبت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و حکیم عمر خیام، نشست ادبی «چارانه و حماسه» با حضور شاعران و ادبای استان لرستان در خرم‌آباد برگزار شد.

برگزاری نشست ادبی «چارانه و حماسه» در خرم‌آبادبه گزارش ایکنا، به‌ نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، به‌مناسبت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و حکیم عمر خیام، نشست ادبی «چارانه و حماسه»، ۲۸ اردیبهشت‌ماه به همت معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و انجمن قلم ایران شعبه لرستان در سالن جلسات شهید حیدریان با حضور اعظم روانشاد، رئیس گروه فرهنگی این اداره‌کل برگزار شد.

در این نشست احمد کنجوری، از اساتید دانشگاه به بازخوانی و شرح برش‌هایی از شاهنامه فردوسی پرداخت و پیشینه‌ رباعی در زبان کهن پارسی را تشریح کرد.

وی هدف از برگزاری این نشست‌ها را پاسداشت میراث گران‌سنگ ادب پارسی و آشنا کردن علاقه‌مندان با مباحث و ویژگی‌های تخصصی شاهکارهای شعر فارسی برشمرد.

کنجوری در ادامه به مؤلفه‌های رباعیات خیام اشاره کرد و وجوه تمایز رباعیات خیام را با دیگر شاعران رباعی‌سرای ادبیات فارسی واکاوی کرد.

شاهنامه‌خوانی محمد سپهوند از نوجوانان شاهنامه‌خوان استان لرستان و رونمایی از چاپ دوم کتاب‌های رباعی‌های «گلدم و چهلچراغ» از انتشارات پراکنده و مجموعه رباعی «غمخند» از انتشارات سیفا از دیگر بخش‌های این جشنواره بود.

انتهای پیام
captcha