نگاهی به فعالیت‌های بنیاد مهدویت لرستان
کد خبر: 3972009
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵

نگاهی به فعالیت‌های بنیاد مهدویت لرستان

مدیر بنیاد مهدویت لرستان گفت: از اول ماه مبارک رمضان تا عید فطر هر شب دو هزار پرس غذای گرم با مشارکت خیرین و مهدی‎یاوران این بنیاد در آشپزخانه‌های مهدوی طبخ و بین اقشار محروم و آسیب‎دیده ناشی از کرونا توزیع شد.

نگاهی به فعالیت‌های بنیاد مهدویت لرستان در ماه رمضانحجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در تشریح فعالیت‌های این بنیاد، گفت: از اول ماه مبارک رمضان تا عید فطر هر شب دو هزار پرس غذای گرم با مشارکت خیرین و مهدی‎یاوران این بنیاد در آشپزخانه‌های مهدوی طبخ و بین اقشار محروم و آسیب‎دیده ناشی از کرونا توزیع شد.

وی توزیع 313 بسته فرهنگی، بهداشتی و مواد غذایی و کتب مرتبط با زندگی‌نامه حضرت مهدی(عج)، ماسک و... بین اقشار آسیب‌دیده از کرونا و خانواده‌های کم‌درآمد را بخش دیگری از فعالیت‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) در استان لرستان ذکر کرد و افزود: با مشارکت بنیاد مهدویت و شهرداری منطقه سه خرم‎آباد، المان «یا مهدی(عج)» در میدان امام حسین(ع) شهر خرم‎آباد نصب شد.

چراغی اجرای طرح «سه‌شنبه‌های مهدوی» به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) و آشنایی مردم با امام عصر(عج) را از دیگر برنامه‌های این بنیاد برشمرد و ادامه داد: برگزاری دوره‌های تربیت مربی مهدویت نیز یکی از فعالیت‌های این بنیاد است که در حال حاضر این دوره با شرکت 130 نفر از طلاب و فعالان مهدوی در حال برگزاری است که مدت زمان این دوره 12 هفته است و هر هفته روزهای جمعه در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‏‌شود و در پایان دوره نیز گواهینامه مربیگری مهدویت به افرادی که موفق به کسب نمره قبولی شوند، اعطا خواهد شد.

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی ـ بهداشتی مبارزه با کرونا در بنیاد مهدویت استان اشاره کرد و افزود: در این دوره آموزشی راه‌های انتقال و مبارزه با ویروس کرونا، روش‎های صحیح گندزدایی محیط و اماکن به شرکت‌کنندگان آموزش داده شد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) استان لرستان اضافه کرد: اعضای واحد بانوان بنیاد مهدویت لرستان اقدام به تهیه پنج هزار ماسک و توزیع آنها بین خانواده‌های مناطق محروم و حاشیه شهر خرم‎آباد کردند.

چراغی با اشاره به اینکه در هر شهرستان استان یک رابط مهدویت داریم که برنامه‌های بنیاد را پیگیری می‎کند، گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که بین بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان منعقد شد، قرار شد بخشی از یکی از کتابخانه‌های بزرگ و مهم شهر خرم‎آباد به کتابخانه تخصصی مهدویت اختصاص یابد.

انتهای پیام
captcha