رقابت 147 حافظ لرستانی در آزمون اعطای مدرک به حافظان
کد خبر: 3971979
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

رقابت 147 حافظ لرستانی در آزمون اعطای مدرک به حافظان

مرحله کتبی شانزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن، 31 اردیبهشت‌ با شرکت 147 نفر از لرستان در سه حوزه امتحانی این استان برگزار می‏‌شود.

شرکت 147 حافظ لرستانی در آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن / 3 حوزه دایر می‏‌شودمعصومه گودرزی، کارشناس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به برگزاری مرحله کتبی شانزدهمین دوره آزمون‌ ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در روز جمعه، 31 اردیبهشت‌ با شرکت 147 نفر در سه حوزه امتحانی استان، گفت: این آزمون قرآنی، ساعت 9 همزمان با سراسر کشور در سه حوزه امتحانی خرم‎آباد، الیگودرز و بروجرد برگزار می‏‌شود.

وی افزود: از مجموع 147 نفر حافظ قرآن در لرستان که برای شرکت در این آزمون قرآنی ثبت‌نام کرده‌اند، 122 نفر خانم و 25 نفر آقا هستند. از این تعداد 75 نفر مربوط به حوزه خرم‎آباد شامل شهرستان‌های خرم‎آباد، نورآباد، الشتر، کوهدشت، پلدختر و رومشکان است، 45 نفر مربوط به حوزه الیگودرز شامل شهرستان‌های ازنا و الیگودرز و 27 نفر نیز مربوط به حوزه بروجرد شامل شهرستان‌های بروجرد و دورود است.

گودرزی با بیان اینکه خرم‎آباد با 41 نفر ثبت‌‌نام‌کننده بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: الیگودرز با 28 نفر و بروجرد با 26 نفر به ترتیب دومین و سومین شهرستان استان از نظر تعداد ثبت‌‌نام‌کنندگان در این آزمون قرآنی هستند.

کارشناس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه این آزمون قرآنی در سه رشته حفظ 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم برگزار می‏‌شود، ادامه داد: از مجموع 147 حافظ لرستانی که برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند 61 نفر در حفظ کل، 32 نفر در حفظ 20 جزء و 54 نفر در حفظ 10 جزء شرکت دارند.

گودرزی با بیان اینکه این آزمون در حوزه خرم‎آباد در مدرسه شهید غلامرضا چاغروند و در حوزه‌های بروجرد و الیگودرز در ادارات تبلیغات اسلامی این شهرستان‌ها برگزار می‏‌شود، گفت: سال گذشته 10 حافظ لرستانی با شرکت در پانزدهمین دوره آزمون‌ ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن موفق به دریافت مدرک تخصصی شدند.

وی با بیان اینکه مرحله شفاهی این آزمون قرآنی نیز مردادماه امسال برگزار می‏‌شود و افرادی که در مرحله کتبی موفق به کسب نمره قبولی شده باشند می‎توانند در مرحله شفاهی شرکت کنند، اظهار کرد: مدارک این آزمون پس از کسب حد نصاب امتیازات لازم، از سوی شرکت‎کنندگان، با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به قبول‌شدگان اعطا می‌شود.

انتهای پیام
captcha