متناسب‌سازی حقوق کارگران گامی در تحقق عدالت اجتماعی است
کد خبر: 3968401
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:

متناسب‌سازی حقوق کارگران گامی در تحقق عدالت اجتماعی است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تأکید بر لزوم توجه به معیشت و حقوق کارگران، گفت: متناسب‌سازی حقوق کارگران گامی برای تحقق عدالت اجتماعی است.

عبادت بودن کار گفتمان شودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، ۱۱ اردیبهشت در دیدار با کارکنان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جامعه کارگری لرستان در بیت نماینده ولی فقیه در استان با تبریک هفته کار و کارگر، اظهار کرد: شب‌های قدر شب‌های بی‌نظیری است، تا جایی که خداوند در سوره قدر می‌فرماید انسان چه می‌داند که چه چیزی است، شب‌های قدر برتر از هزار شب است چون در این شب فرشتگان در زمین حاضر شده و به مؤمنان سلام و درود می‌فرستند.

وی با اشاره به اینکه از حضرت ابراهیم(ع) نقل است که لذتی که از سلام بر فرشتگان دریافت کردم با تمام لذایذ دنیوی قابل مقایسه نیست، ادامه داد: شب قدر سلام و خیر و برکت است و تأکید ما استفاده از فرصت‌های لیالی قدر و شب زنده‌داری است.

حجت‌الاسلام شاهرخی با یادآوری اینکه جامعه کارگری، جامعه متدین و قابل احترام هستند، ادامه داد: جامعه کارگری با اعتصاب خود، رژیم طاغوت را به زانو درآورد و بعد از انقلاب در هشت سال دفاع مقدس شهدای فراوانی در راه انقلاب تقدیم کرد و این امر نشان از بصیرت این قشر زحمت‌کش در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه هر کشوری که می‌خواهد اقتصاد پیشرفته داشته باشد باید به کارگران بها بدهد، افزود: کارگران زمانی که احساس عزت کنند و بدانند قدر آنان دانسته می‌شود بهترین اثربخشی و تأثیر را خواهند داشت؛ بهره‌وری در کارشان افزایش و احساس خستگی نمی‌کنند.

وی بر لزوم برخورداری کارگران از مزایای مکفی تأکید کرد و با اشاره به آثار دنیوی و اخروی کار و اینکه در نگاه اسلام کار از بهترین عبادات است، تصریح کرد: آثار دنیوی کار این است که نیازهای زندگی را برطرف می‌کند و از طرفی اثر اخروی کار، عبادت بودن آن است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان بیان کرد: جامعه کارگری ستون فقرات اقتصاد کشور است؛ بدون کار و کارگر، کشور رشد و پیشرفت نخواهد کرد. کشورهایی که مدارج پیشرفت را طی کردند به کارگران خود بها داده و زمینه رشد و پیشرفت آنان را فراهم کرده‌اند.

وی گفت: با پیگیری‌های مستمر، پنج کارخانه تعطیل شده لرستان به تولید باز می‌گردند و کارگران مشغول به کار خواهند شد و در این راستا تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام شاهرخی با تقدیر از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در توجه خاص به استان، گفت: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان طرح‌های توجیهی که قابلیت اجرا دارند را پیگیری می‌کنند که در صورت به ثمر رسیدن بخشی از مشکل اشتغال استان حل می‌شود.

وی با یادآوری اینکه تولید دارای اضلاع چهارگانه است که ضلع مهم آن کارگر است، تصریح کرد: باید کارفرما، کارگر و مسئولان با هم‌افزایی در کنار هم به یک فهم مشترک برسند و به‌دنبال کیفیت محصول باشند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه ارتقای سطح حقوق و مزایای کارگران نیازمند عزم ملی است، متناسب‌سازی حقوق کارگران را گامی برای تحقق عدالت اجتماعی دانست و ادامه داد: همسان‌سازی حقوق‌ها باید به سمت عدالت و برطرف شدن شکاف بین حقوق‌ کارگران با دیگر مشاغل باشد، برخی حقوق‌های بالا افزایش پیدا نکند و حقوق‌های پایین افزایش بیشتری پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha