اعلام برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در لرستان
کد خبر: 3968289
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰

اعلام برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در لرستان

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به برنانه‌های شاخص هفته معلم در این استان، گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا تمرکز برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی در فضای مجازی است.

برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در لرستانصیاد درگاهپور، مدیر اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به ضرورت تبیین و ارزش کار معلمان در جامعه، اظهار کرد: مکتب اسلام نیز همواره برای مقام معلم، شأن و ارزش قائل بوده است و روایات و آیات فراوانی در این رابطه وجود دارد که نمونه آن حدیث امام صادق(ع) است که در آن بر ضرورت احترام به کسی که از او علم می‌آموزید تأکید شده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط سخت کرونایی، شیوه آموزش تغییر کرده و همین امر باعث افزایش کار معلمان شده است، تصریح کرد: امسال در شرایط خاص، هفته بزرگداشت مقام معلم را گرامی می‌داریم چراکه در کنار فداکاری کادر درمان، جهاد آموزشی نیز در استان شکل گرفت و در این رابطه شاهد جلوه‌های ناب معلمی بودیم.

مدیر اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه تکریم مقام معلم مختص به یک هفته نیست و اقشار مختلف مردم همواره قدردان تلاش‌ها و فداکاری‌های معلمان شریف هستند از تشکیل کمیته تبلیغات ستاد بزرگداشت هفته معلم خبر داد و گفت: این کمیته برنامه‌های مختلفی را در نظر گرفته است که از جمله آن می‌توان به طراحی و چاپ مجله روایت خوبان با موضوع روایت زندگی ۳۰ جلوه ناب معلمی استان، گفت‌وگو با معلمان نخبه و ایثارگر در استودیو تلویزیونی الفبا خبر داد.

درگاهپور از برگزاری دومین دوره مسابقه خ مثل خبرنگار طی هفته معلم در لرستان خبر داد و با اشاره به ساخت کلیپ‌ها و مستندهای خبری و تولیدی از تلاش معلمان فداکار در ایام کرونا، گفت: برگزاری نشست خبری، تبلیغات محیطی و در فضای مجازی و گفت‌وگو با مفاخر فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی که از نقش معلمان‌شان در رسیدن به جایگاه والای خود می‌گویند از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته معلم برگزار می‌شود.

مدیر اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان تجلیل از معلمان نمونه در ادارات و مناطق استان را از دیگر برنامه‌های هفته معلم در استان اعلام کرد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال برنامه‌ها به‌صورت محدودتر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

پیام تبریک مدیرکل آموزش و پرورش لرستان

علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به‌مناسبت هفته معلم پیام تبریکی به شرح زیر صادر کرد.

در شأن و جایگاه معلم سخن بسیار گفته شده اما فرمایش نبی مکرم اسلام(ص) که فرمودند: «انما بعثت معلما» بهتر و جامع‌تر از هر کلامی جایگاه رفیع معلم را در جامعه اسلامی نشان می‌دهد، به همین روی است که بزرگان ما گفته‌اند تجلیل از معلم تجلیل از پیامبر(ص) است و تجلیل از مقام شامخ معلم نشانه بالندگی و توسعه یافتگی یک جامعه است.

امیدوارم در ایام بزرگداشت هفته معلم و در همه ایام پیش رو همه آحاد جامعه به‌ویژه مسئولان امر توفیق یابیم تا بیش از گذشته معرفت خود را نشان داده و قدردان و قدرشناس نقش بی‌بدیل معلم در ساختن و پرداختن آینده جامعه اسلامی‌مان باشیم.

انتهای پیام
captcha