دیدار معلولان ورزشکار و فعال قرآنی با نماینده ولی‌فقیه در لرستان
کد خبر: 3967930
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸

دیدار معلولان ورزشکار و فعال قرآنی با نماینده ولی‌فقیه در لرستان

جمعی از ورزشکاران معلول لرستان که در حوزه قرآن فعالیت دارند، با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان دیدار کردند.

دیدار ورزشکاران قرآنی معلول با نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، جمعی از معلولان ورزشکار فعال قرآنی لرستان چهارشنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه با حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام شاهرخی در این دیدار با بیان اینکه ورزشکاران پیوند خاص با دین، دیانت، فضیلت‌ها، منش‌های دینی، فتوت و جوانمردی دارند، گفت: جامعه سالم جامعه‌ای است که مردمان آن از جهت روحی، جسمی و ورزشی سالم و ممتاز باشند.

وی با بیان اینکه امروز ورزشکاران با حضور در میادین ورزشی و کسب مقام و رتبه باعث عزت و افتخار برای آن ملت می‌شوند، افزود: وقتی که پرچم جمهوری اسلامی در بالاترین نقطه بر افراشته و سرود جمهوری اسلامی نواخته می‌شود و از اسلام، امام راحل(ره) و ورزشکاران نام برده می‌شود باعث اقتدار کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه هر اعتباری که در عرصه ورزش هزینه می‌شود، سرمایه‌گذاری است و باعث سلامت جامعه می‌شود، زیرا ورزش مانع آسیب‌های اجتماعی می‌شود، اضافه کرد: وقتی آسیب اجتماعی ایجاد می‌شود یک فضای منفی و ناراحتی در جامعه به‌ وجود می‌آید، از یک طرف توان پلیس باید برای مقابله با آن آسیب اجتماعی به کار گرفته شود، از طرفی وقت قاضی و دستگاه قضایی برای آسیب اجتماعی گرفته می‌شود و در صورت محکومیت به سبب آسیب اجتماعی عده‌ای به زندان می‌روند.

امام جمعه خرم‌آباد ورزش را بهترین راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانست و گفت: خداوند متعال در وجود کسی که به‌ ظاهر آسیب جسمی دارد یک انرژی ذخیره شده‌ای در وجود او قرار می‌دهد و زمانی این انرژی در عرصه ورزش آزاد می‌شود، شاهد کسب رتبه و مقام توسط این افراد هستیم و مصداق این سخن کسب رتبه‌های معلولان در عرصه پارالمپیک است.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه یکی از موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران را موفقیت ورزشکاران در المپیک و پارالمپیک دانست و افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور در سطح جهانی موفقیت‌هایی در عرصه ورزش خیلی کم داشت.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر لزوم ثبات مدیریتی در مدیریت‌های حوزه ورزش تاکید کرد و با اشاره به اینکه لرستان دارای استعدادهای درخشان در ورزش است، تصریح کرد: باید برای ارتقای سطح کیفی و کمی ورزش معلولان مدیران تخصصی ورزش به کار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در آغاز قرن ۱۴ و در سال ۱۳۰۰ انگلیس مستبد باعث روی کار آمدن رضاخان شد، اظهار کرد: ورود ما به قرن ۱۵ به گونه‌ای است که با انتخابات شروع می‌شود و نظام سلطه‌ای بر کشور حاکم نیست و مردم بر سرنوشت خود حاکم هستند.

وی بر نقش‌آفرینی ورزشکاران در عرصه ورزش تأکید کرد و با اشاره به اینکه انتخابات باعث همبستگی ملی را به دنبال دارد، ادامه داد: همبستگی ملی مردم باعث اقتدار ملت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان همچنین چهارشنبه، هشتم اردیبهشت در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه همه ما مدیون فداکاری‌های شهدا و خانواده شهدا هستیم، گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه زنده نگه داشته شود زیرا که راه رسیدن به قله‌های متعالی ایثار و فداکاری است که در جامعه اسلامی ما وجود داشته و باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نیازمند یک برنامه فرهنگی کارشناسی شده به وسیله بنیاد شهید و کلیه دستگاه‌های فرهنگی مرتبط است، اظهار کرد: امیدواریم مصوبات جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جنبه اجرایی پیدا کند و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بتواند نیازهای خانواده‌های شهدا برطرف شود، زیرا که برخی نیازهای خانواده شهدا انبوه و متراکم شده و در همین راستا برگزاری این چنین جلساتی باید با دستور کار شفاف، روشن و با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی با اشاره به اهمیت اشتغال و مسکن فرزندان و خانواده شاهد و ایثار استان، بیان کرد: موضوع اشتغال فرزندان و مسکن خانواده‌های شاهد و ایثارگر باید زمان‌بندی شود و دستگاه‌های مربوطه با برگزاری جلسات اقدامات لازم را با زمان‌بندی مشخص انجام دهند.

شاهرخی در رابطه با برگزاری کنگره ملی شش هزار و ۳۰۰ شهید استان لرستان، گفت: جهت برگزاری این کنگره دستگاه‌های مربوطه باید با جدیت بیشتری ورود پیدا کنند و کمیته‌های مربوط به کنگره از جهت زمان‌بندی به گونه‌ای کار خود را انجام بدهند که پیش از برگزاری کنگره اقدامات لازم انجام شده باشد.

وی تصریح کرد: ساماندهی گلزار شهدا از دیگر اقدامات مهمی است که دستگاه‌‌های مربوطه باید به خوبی پای کار باشند.

انتهای پیام
captcha