ارتقای دینداری در جامعه با پرورش زنان نخبه امکان دارد
کد خبر: 3966438
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

ارتقای دینداری در جامعه با پرورش زنان نخبه امکان دارد

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی گفت: تربیت زنان نخبه و تحصیلکرده در رشته‌های مختلف دینی باعث ارتقای دینداری در بین خواهران و به تبع آن تقویت دینداری در خانواده‌ها، تربیت فرزندان شایسته و ارتقای دینداری در جامعه می‌شود.

ارسالی امروز| ارتقای دینداری در جامعه با پرورش زنان نخبه امکان داردبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، وحیده محمدلو، استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی، ۲ اردیبهشت ماه، در مراسم مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی، اظهار کرد: ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران مهم است و خداوند متعال وظایف طلبگی را در قرآن کریم در سه بخش، تفقه، تبلیغ و اجرای دین معرفی می‌کند.

وی افزود: تربیت زنان نخبه و تحصیل کرده در رشته‌های مختلف دینی باعث ارتقای دینداری در بین خواهران و به تبع آن تقویت دینداری در بین خانواده‌ها و باعث استحکام بنیان خانواده‌ها و تربیت فرزندان شایسته می‌شود که به دنبال آن بزهکاری‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی، بیان کرد: انگیزه‌ها و ضرورت‌های طلبگی باید در نظر گرفته شود و به‌عنوان سربازی امام زمان(عج) را با خود به همراه داشتن و خدمت به بُعد معنوی انسان و اصلاح اخلاقیات انسان‌ها، مهمترین انگیزه برای جذب طلاب در حوزه‌های علیمه بوده و در این میان وجود حوزه‌های خواهران از اهمیت بالایی دارد که دلیل آن هم نقش آفرینی بانوان در جامعه است.

وی ادامه داد: با جذب افراد واجد شرایط و نخبه برای تحصیل در حوزه، می‌توان در تربیت اساتید و مبلغان و پژوهشگران وارسته و مهذب و کارآمد در حوزه‌ها قدم برداشت و اساتید و طلاب با حضور موثر و تاثیرگذار در جامعه می‌توانند مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه به ویژه زنان و خانواده‌ها را شناسایی و در حد توان حل کنند و امیدواریم نتیجه تلاش‌های طلاب خواهر به همراه نیروهای انقلابی دیگر در زمینه سازی ظهور امام زمان(عج)موثر باشد.

محمدلو تصریح کرد: نشاط فراوان و احساس خوشبختی، مهمترین ویژگی بوده که مردم را جذب حوزه‌ها می‌کند و علوم و معارف دین، عامل اصلاح اخلاقی هستند، بنابراین لازم است طلاب از لحاظ اخلاقی سرآمد باشند و باید تهذیب نفس در طلاب بیشتر دیده شود.

وی گفت: حلم و صبر طلبه در تحصیل علم عامل رشد روحی و معنوی او است و باید نقش طلاب خواهر در جامعه به مردم تبیین شود که این امر موجب جذب بیشتر به حوزه‌های علمیه می‌شود و طلاب خواهر وظیفه دو چندان دارند، چرا که هم وظیفه تربیت و هدایت خانواده خود را بر عهده دارند و هم باید جامعه را هدایت کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: تقوا و خودسازی درونی و بیرونی، رعایت پوشش و حیا در رفتار اجتماعی، اهمیت به درس خواندن جدی، صبوری و حلم در یادگیری علوم از لوازم طلبگی بوده و علمی نافع است که برای دین و دنیای افراد مفید باشد.

وی افزود: لزوم استفاده حداکثری از فضای مجازی برای جذب طلاب خواهر اهمیت دارد و تبلیغ چهره به چهره، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و پرداختن به اهمیت طلبگی و فوائد آن در جامعه از دیگر راه‌های جذب جوانان به حوزه علمیه است.

انتهای پیام
captcha