عربستان اولین هکاتون قرآنی را در ماه رمضان برگزار می‌کند
کد خبر: 3966360
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

عربستان اولین هکاتون قرآنی را در ماه رمضان برگزار می‌کند

دانشگاه سعودی «ملک عبدالعزیز» در حال تدارک برگزاری «هکاتون آموزش مجازی قرآن کریم» تحت عنوان «دو برنامه قرآنی» در ماه مبارک رمضان است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری دولتی عربستان «واس»، دانشگاه «ملک عبدالعزیز» عربستان اخیراً توافقنامه‌ای با مؤسسه اوقاف «نوره الملاحی» جهت برگزاری «هکاتون آموزش قرآن کریم» از راه دور و به صورت غیر حضوری امضا کرده و قرار است این هکاتون در طول ماه مبارک رمضان برگزار شود.

در این توافق بر ایجاد هکاتون آموزش قرآن کریم از راه دور و همچنین برنامه‌ها و کارگاه‌های مختلف تأکید شده است.

این هکاتون با هدف جذب متخصصان برای یافتن راه‌حل‌های علمی برای خدمت به قرآن کریم در زمینه‌های قرائت، حفظ، یادگیری و آموزش و همچنین ارائه جلسات علمی، مشاوره‌ای و راهنمایی به منظور نقش‌آفرینی در پیوند خوردن مسلمانان با کتاب الهی برگزار می‌شود.

مسعود القحطانی، رئیس امور دانشجویی دانشگاه ملک عبدالعزیز در این باره گفت که این توافق با هدف تبادل تجربیات و بهره‌مندی از توانمندی‌های علمی موجود در دانشگاه و استفاده از ظرفیت‌های مؤسسه اوقاف نوره الملاحی و همکاری برای ایجاد برنامه‌ها و کارگاه‌های علمی در راستای خدمت به قرآن کریم و ارتقای سطح ابتکارات فنی مربوط به حفظ و آموزش قرآن کریم صورت گرفته است.

هکاتون رویدادی است که در آن برنامه‌نویسان رایانه و افراد دیگری که درگیر توسعه نرم‌افزار هستند، از جمله طراحان گرافیکی، طراحان واسط کاربری و مدیران پروژه گرد هم می‌آیند و در توسعه پروژه‌های نرم‌افزاری و گاهی سخت‌افزاری با یکدیگر همکاری می‌کنند.

 هکاتون‌ها معمولاً بین یک روز تا یک هفته به طول می‌انجامند. برخی از هکاتون‌ها تنها برای اهداف اجتماعی و آموزشی هستند، هر چند که در بیشتر موارد، هدف هکاتون‌ها طراحی نرم‌افزارهای مفید و قابل استفاده است.

انتهای پیام
captcha