نقش مؤثر سازمان عقیدتی ــ سیاسی در تقویت معنویت ارتشیان
کد خبر: 3965121
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان بیان کرد:

نقش مؤثر سازمان عقیدتی ــ سیاسی در تقویت معنویت ارتشیان

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با اشاره به نقش مؤثر سازمان عقیدتی ــ سیاسی در تقویت معنویت کارکنان و فرماندهان ارتش، گفت: در لشکر ۸۴ لرستان شهدایی مانند نقدی و فتح‌الهی و همچنین فرماندهانی همچون امیرسرتیپ بیرانوند را داریم که هر کدام خودشان به تنهایی می‌توانند الگویی شایسته برای جوانان باشند.

ارتشبه گزارش ایکنا از لرستان، به مناسبت فرارسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده استان لرستان و حجت‌الاسلام دانشی، مسئول عقیدتی ـ سیاسی قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ ارتش استان لرستان، ۲۸ فروردين با حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد دیدار کردند.

سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در لرستان در این دیدار با بیان اینکه ارتش ایران و بدنه ارتش جوانان مسلمانی هستند که در خانواده‌های مسلمان تربیت شده‌اند، اظهار کرد: ما از قبل از انقلاب افرادی را در ارتش می‌شناختیم که اهل نماز و عبادت بودند و زمانی که ندای امام راحل(ره) را شنیدند بر دل پاک آنان نشست و علی‌رغم  اینکه دشمنان مأموریت داشتند که ارتش را برای اهداف و حکومت شاهنشاهی حفظ کنند، اما موفق نشدند و ارتش در همان روزهای ابتدایی به ملت پیوست و بیعت همافران نیروی هوایی در روز ۱۹ بهمن ۵۷ بیانگر این مطلب است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باز دشمن ساکت ننشست و با کودتاهای طراحی شده قصد داشت که ملت ایران و ارتش مردمی آن‌ را به چالش بکشاند اما حمایت‌های امام راحل(ره) از ارتش مانع از این دسیسه‌ها شد و ارتش بدنه و اقتدار خود را حفظ کرد و خوشبختانه در کنار مردم به‌خوبی نقش خود را انجام داد.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان ادامه داد: بنده در مناطق عملیاتی با افتخار در خدمت ارتشیان بوده‌ام؛ در مناطق جنوب در یگان‌ها و لشکرهای ۹۲ و ۲۱ ارتش با تمام وجود حس کردم که ایمان و اعتقاد ارتشیان ذاتی است و وقتی آمریکا ارتش را در خدمت خود ندید شعار انحلال ارتش را دادند، که این نشان از پیوستن ارتش به ملت بود.

وی افزود: امام خمینی(ره) در ۲۸ فروردین پیامی صادر کرد که ملت و ارتش برادرند و باید حرمت ارتش نگه داشته شود و ارتش باید تمام مجاهدت خودش را برای حفظ ملت و مرزهای کشور  به‌کار بگیرد که این نشان از ملتزم بودن ارتش و ملت در برابر دشمنان بود.

شاهرخی تصریح کرد: ما در ارتش شهدای زیادی همانند شهید فکوری، بابایی، صیاد، و در لشکر ۸۴ شاهمراد نقدی، شهید فتح‌الهی و همچنین امیر سرتیپ بیرانوند را دیدیم که هر کدام خودشان به تنهایی می‌توانند الگویی شایسته برای جوانان ما باشند.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با تأکید بر تقویت ایمان کارکنان و فرماندهان ارتش و تقدیر از سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش، بیان کرد: در شمال و شمال غرب و جنوب و تمامی مرزها، ارتش برای دفاع از مرزهای کشور  حضور داشته و دارد و خوشبختانه در این رشادت‌ها لشکر ۸۴ نیز همواره پیشرو بوده است، به‌طوری‌ که در عملیات فتح‌المبین، لشکر ۸۴ مسیر ارتباطی لشکر ۱۰ را از عراق از کار انداخت و توپخانه لشکرهای عراق را تصرف کرد و برگ زرینی بر جا گذاشت و هم اکنون نیز  لشکر ۸۴ با پیشینیه درخشان هم‌چنان پیشتاز و آماده به‌کار است.

انتهای پیام
captcha