مصوبات جدید ستاد استانی مقابله با کرونا در لرستان اعلام شد
کد خبر: 3964874
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

مصوبات جدید ستاد استانی مقابله با کرونا در لرستان اعلام شد

ستاد استانی مقابله با کرونا در لرستان اعلام کرد: به‌منظور جلوگیری از هم‌زمانی مراسم دفن اموات در آرامستان‌ها، پزشکی قانونی از صدور هم‌زمان جواز دفن خودداری و در فواصل زمانی مشخص نسبت به‌صدور مجوزهای لازم اقدام کند.

پزشکی قانونی از صدور هم‌زمان جواز دفن برای متوفیان کرونایی خودداری کند

به گزارش ایکنا از لرستان، مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد استانی مقابله با کرونا که از ۲۸ فروردین‌ماه در دستگاه‌های اجرایی لرستان لازم‌الاجراست، به شرح زیر است:

با توجه به روند افزایشی بیماری کرونا و وضعیت  قرمز کرونایی در استان از روز شنبه، ۲۸ فروردین تا روز دوشنبه، ۳۰ فروردین به‌مدت سه روز به‌صورت آزمایشی، فعالیت ادارات از ساعت ۹ آغاز  می‌شود تا آثار آن بر کاهش روند شیوع بیماری ارزیابی شود و وضعیت حضور و دورکاری کارکنان به فرمانداری‌ها محول و اعلام می‌شود.  

بانک ملی به‌عنوان رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان اقدامات و پیگیری‌های لازم را جهت جلوگیری از اقدامات حقوقی با هدف ممانعت از برگشت چک‌های صادر شده توسط اصناف طی دو هفته اخیر(تعطیلات اصناف به‌دلیل شرایط قرمز) انجام دهد.

اداره‌کل صنعت معدن و تجارت پیشنهادات خود را برای کمک به اصناف آسیب‌دیده از بیماری کرونا، جمع‌بندی و به دبیرخانه ستاد استانی جهت طرح و پیگیری از طریق ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارسال کند.

همچنین دادگستری استان با توجه به تعطیلی دو هفته‌ای اصناف و مشاغل بر اساس مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، تا پایان وضعیت قرمز و تعطیلی اصناف، اقدامات قضایی و حقوقی بر روی چک‌های برگشت خورده اصناف اعمال نکند.

اداره‌کل صمت و اتاق اصناف از ظرفیت اتحادیه‌های صنفی در راستای تعطیلی مشاغل تعیین شده در شرایط قرمز استفاده کند و اتحادیه‌ها را موظف به همکاری کند.

به‌منظور جلوگیری از هم‌زمانی مراسم دفن اموات در آرامستان‌ها، مقرر شد پزشکی قانونی از صدور هم‌زمان جواز دفن خودداری و در فواصل زمانی مشخص نسبت به صدور مجوزهای لازم اقدام کند.

هرگونه فعالیت مذهبی و فرهنگی در فضای مساجد به‌منظور برگزاری نمازهای جماعت، مراسم آیینی و مذهبی در شهرهای قرمز ممنوع است.

دانشگاه علوم پزشکی در خصوص تجهیز و راه‌اندازی بلوک جدید بیمارستان شهدای هفتم تیر دورود و همچنین نصب دستگاه اکسیژن‌ساز جدید این بیمارستان اقدام لازم را در اسرع‌وقت انجام دهد.

در آخرین جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا در لرستان مقرر شد مدیران کل و رؤسای دستگاه‌های استانی، واحدهای شهرستانی ذیربط خود را در خصوص حداکثر همکاری با ستادهای شهرستانی مدیریت بیماری کرونا( فرمانداری‌ها) توجیه کنند.

همچنین در جلسات آتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا رؤسای شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها در محل فرمانداری حضور داشته باشند.

اداره‌کل ورزش و جوانان استان قبل از برگزاری مسابقات ورزشی باید بر اساس مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا هماهنگی و اخذ مجوز لازم را بگیرد و در صورت توجه نکردن به دستورالعمل‌های ستاد مدیریت کرونا مدیرکل ذیربط به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

همچنین دیگر ادارات استانی باید قبل از برگزاری هرگونه تجمعی نسبت به هماهنگی و اخذ مجوز از ستاد مدیریت کرونای استان اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha