احیای فرهنگ بومی برای کودکان و نوجوانان قمی
کد خبر: 3960505
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

احیای فرهنگ بومی برای کودکان و نوجوانان قمی

در نشست مدیرکل کانون پرورش استان قم که با حضور ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، به تکاپوی استان قم در بهار ۱۴۰۰ و هم‌زمانی نوروز با ایام نیمه شعبان و میلاد باسعادت حضرت ولیعصر (عج) اشاره و زمینه هم‌افزایی فرهنگی این دو نهاد فراهم شد.

احیای فرهنگ بومی برای کودکان و نوجوانان قمیبه گزارش ایکنا از قم، نشست دوجانبه با حضور حامد حجتی مدیرکل کانون پرورش استان قم و ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در اداره کل کانون استان قم، برگزار شد.

در این نشست حامد حجتی مدیرکل کانون پرورش فکری استان قم اظهار کرد: به نظر می‌رسد در فرآیند تبلیغات و ارتباطات در بستر فرهنگ شهروندی لازم است کودکان و نوجوانان به‌صورت تخصصی موردتوجه قرار گیرند؛ کانون با توانمندی‌هایی که دارد می‌تواند بازوی تخصصی ترویج فرهنگ شهروندی در مجموعه شهر مقدس قم باشد.

وی ادامه داد: توجه به رویدادهای مختلف در سطح شهر قم و مرتب کردن زیرساخت‌ها و فضای رسانه‌ای و چندرسانه‌ای هدف ۱۴۰۰ کانون قم است.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان قم گفت: توجه به احیا فرهنگی بومی، لالایی‌ها، قصه‌گویی و جمع‌آوری افسانه‌های قم و توجه ویژه به گروه سنی نوجوان در راستای فعالیت‌ها دو مجموعه قرار گیرد.

ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم نیز در این مراسم عنوان کرد: رویکرد شهرداری قم توجه به مخاطب تخصصی و ایجاد زمینه فرهنگی مناسب در اقشار گوناگون است به همین دلیل در شرایط فعلی تلاش شده با توجه به اقلیم قم و تنوع فرهنگی از ظرفیت شهرداری برای ارتقاء فرهنگ شهرداری بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: شهرداری قم آمادگی کامل دارد تا در جهت ارائه پیام‌های اختصاصی ایجاد بسترهای مناسب فیزیکی و هم‌افزایی در برنامه‌های میدانی با موضوع کودکان و نوجوانان با تمام قوا حضورداشته باشد.

قابل‌ذکر است هم‌زمانی نوروز ۱۴۰۰ و ایام نیمه شعبان تکاپوی ویژه‌ای در شهر قم برای استقبال از بهار با اجرای برنامه‌های فرهنگی را ایجاد کرده است.

انتهای پیام
captcha