تعریف دو سطح از اقدامات برای دستگاه‌های عضو ستاد راهبری حفظ قرآن
کد خبر: 3959671
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸
محمدمهدی بحرالعلوم بیان کرد:

تعریف دو سطح از اقدامات برای دستگاه‌های عضو ستاد راهبری حفظ قرآن

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به پایان مرحله اول پایش از دستگاه‌های عضو ستاد راهبری حفظ قرآن کریم، گفت: پس از تحلیل این پایش‌ها طرحی آماده شده است تا بر اساس آن دو سطح از اقدامات برای دستگاه‌ها تعریف شود. این اقدامات بر اساس توانمندی و اقتضائات دستگاه‌ها مشخص شده است.

تعریف دو سطح از اقدامات برای دستگاه‌های عضو ستاد راهبری حفظ قرآن

محمدمهدی بحرالعلوم، معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به پایان پایش از دستگاه‌های عضو ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم گفت: پس از این، تحلیل‌ها صورت گرفت و در ادامه مقرر شد بازخورد نتایج را به شورای توسعه فرهنگ قرآنی، کمیسیون آموزش عمومی، اعضای ستاد و بالاترین مقام مسئول دستگاه‌ها ارسال کنیم.

وی افزود: در جلسه تحلیل نتایج پایش از دستگاه‌های عضو ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم، مقرر شد تا ابتدا جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه که ریاست ستاد را نیز بر عهده دارد، برگزار شود که این جلسه فردا، 26 اسفندماه برپا خواهد شد. 

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف به صدور احکام مسئولان سه کمیته زیر مجموعه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم در سال 1400 اشاره کرد و گفت: بر اساس این احکام، جواد شیخ‌اکبری، رئیس شبکه قرآن و معارف سیما به عنوان مسئول کمیته تبلیغات و رسانه،‌ رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ به عنوان مسئول کمیته پایش و محمدمهدی بحرالعلوم هم به عنوان مسئول کمیته علمی انتخاب شده‌اند و در جلسه روز سه‌شنبه احکام آنها اهدا می‌شود. با توجه به اینکه این کمیته‌ها قبلاً راه‌اندازی شده بود یک دور مورد بازنگری قرار گرفته و پس از این، احکام اعضای این کمیته‌ها برای سال 1400 نیز صادر خواهد شد.

بحرالعلوم به برخی برنامه‌های تدوین شده برای سال 1400 اشاره و تصریح کرد: از قبل، برنامه بشارت که به حفظ پنج جزء آخر قرآن کریم اختصاص یافته است، طراحی کرده بودیم. در این طرح، حفظ جزء 29 و مرور جزء 30 مد نظر قرار گرفته است. رادیو و تلویزیون برنامه‌هایی را طراحی کرده‌اند، بخش عمده‌ای از محتوای طرح آماده شده و کار تولید پیشرفت داشته است تا از ابتدای ماه مبارک رمضان این کار پخش شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر طرح بشارت، آموزش و پرورش هم اقدامات خوبی را طراحی کرده است. سازمان اوقاف و امور خیریه نیز استان‌ها را پای کار آورده و با مشارکت آنها حفظ جزء 29 و مرور جزء 30 در ادارات کل استان‌ها و بقاع متبرکه پیگیری خواهد شد.

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه،‌ در مورد ادامه یافتن پایش‌ها در آینده اظهار کرد: با توجه به نتایجی که از پایش‌ها به دست آمده است، تحلیل دوستان این بود که ادامه کار در ستاد باید با دقت بیشتری انجام شود، مقرر شد این پایش در سطوحی همچون تعیین اقدامات دستگاه‌ها، نوع تفاهم و نوع پایش و نظارت و ارزیابی تغییراتی داشته باشد. بر همین اساس مقرر شد در دور دوم پایش، دستگاه‌ها در دبیرخانه حضور یابند تا اقدامات هر دستگاه متناسب با اقتضائات و توانمندی‌هایی که دارد در دو سطح برنامه‌ریزی شود.

وی بیان کرد: در سطح اول اقداماتی که خود دستگاه بدون بودجه خارجی می‌تواند انجام دهد قرار دارد و در سطح دوم نیز اقداماتی که نیازمند تزریق بودجه است، تعریف شده است. مقرر شد این برنامه‌ها زمان‌بندی شوند تا در طول سال 1400 به طور مستمر مورد پایش قرار گیرند تا در ستاد مطرح و نهایی شود. بنابر این آن پایشی که ما در مورد طرح بشارت و اقدامات دیگر داریم، یک پایش مداوم است.

بحرالعلوم در مورد نتایج مرحله اول پایش نیز بیان کرد: خوشبختانه دستگاه‌ها مواجهه خوبی داشتند و گفت‌وگوهای صادقانه‌ای صورت گرفت و ما نیز به نتایج و تحلیل‌های خوبی رسیدیم.

انتهای پیام
captcha