افزایش همکاری بنیاد شهید و وزارت ورزش / شال خادم الشهدا به سلطانی‌فر اهدا شد
کد خبر: 3959361
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷

افزایش همکاری بنیاد شهید و وزارت ورزش / شال خادم الشهدا به سلطانی‌فر اهدا شد

در مراسم بزرگداشت روز شهید و تجلیل از ایثارگران وزارت ورزش و جوانان که امروز 23 اسفندماه برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری بین این وزارتخانه و بنیاد شهید و امور ایثارگران به امضا رسید و رئیس هیئت مدیره انجمن خادمان شهدا، شال خادم الشهدا را به وزیر ورزش و جوانان اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم بزرگداشت روز شهید و تجلیل از ایثارگران وزارت ورزش و جوانان امروز شنبه 23 اسفندماه با حضور مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونان وزارت ورزش و بنیاد شهید، محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و جمعی از جانبازان، فرزندان شهدا و ایثارگران شاغل در وزارت ورزش و جوانان در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سیدقاسم قاسمی، مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت ورزش و جوانان به ارائه گزارشی از فعالیت ایثارگران در این وزارتخانه پرداخت و گفت: وزارت ورزش طی جنگ تحمیلی پنج هزار شهید تقدیم کرده است که 17 نفر از بانوان هستند. 135 شهید مدافع حرم نیز عضو این وزارتخانه بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 35 درصد بدنه وزارت ورزش و جوانان را ایثارگران کشور تشکیل می‌دهند، گفت: دو هزار و 100 ایثارگر در صف و ستاد وزارت ورزش فعال هستند. 

قاسمی با تأکید بر اینکه درِ اتاق او برای مراجعه همه ایثارگران این وزارتخانه همیشه باز است، گفت: طی یک سال اخیر یک میلیارد تومان وام شش تا 16 میلیون تومانی به ایثارگران اعطا شده است. همچنین در این وزارتخانه توفیق خدمت به 120 هزار معلول را داریم که 100 هزار نفر در ورزش همگانی و 20 هزار نفر در ورزش قهرمانی فعال هستند. جانبازان و معلولان پرچم کشورمان را در جهان همیشه برافراشته‌اند و در این حوزه حرفی برای گفتن داشته‌ایم. 

قاسمی در پایان سخنان خود از وزیر ورزش و جوانان خواست احکام شغلی ایثارگران را تا قبل از پایان دولت صادر کند و افزود: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم روز شهید و تجلیل از ایثارگران طی سه روز در این وزارتخانه برگزار می‌شود.

بنیاد شهید و وزارت ورزش تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند/ اهدای شال خادم الشهدا به سلطانی‌فر

شعرخوانی صادق آهنگران و امضای تفاهم‌نامه بین وزارت ورزش و جوانان و بنیاد شهید و امور ایثارگران بخش دیگری از این مراسم بود. در ادامه سرتیپ عباس طایفه، رئیس هیئت مدیره انجمن خادمان شهدا، شال خادم الشهدا را به وزیر ورزش و جوانان اهدا کرد.

بنیاد شهید و وزارت ورزش تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند/ اهدای شال خادم الشهدا به سلطانی‌فر

سردار علی فضلی، نیز در این مراسم طی سخنانی به بیان خاطرات دوران جنگ و عملیات والفجر 8 و رشادت غواصان در این عملیات پرداخت و گفت: جانبازان و شهدا در جنگ دینشان را ادا کرده‌اند، شما هم در عرصه ورزش دینتان را ادا کرده‌اید اما در هر فرصتی باید تلاش کنیم مبلغ فرهنگ شهادت باشیم. 

در پایان نیز سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که چرا این قدر اصرار داریم که از شهدا تجلیل کنیم؟ آیا شهدا به تجلیل و برگزاری مراسم نیاز دارند؟ شهدا که طبق فرموده قرآن کریم «عِندَ رَبِّهِم يُرزَقون» هستند و نزد خداوند از خوان ضیافت الهی متنعمند. آیا خانواده شهدا به تجلیل ما نیاز دارند؟ قطعاً خیر؛ مقام معظم رهبری فرموده‌‌اند خانواده شهدا چشم و چراغ این مملکت هستند.

وی ادامه داد: خداوند در عالم در مقام هیچ پدیده‌ای نگفته است من جانشین آن هستم اما در حدیثی قدسی فرموده اگر شهدا به دلیل اینکه ظرف معنویت روحی آنها چنان عظیم شده که در جسم خاکی نمی‌گنجد و جسمشان توان حمل روحشان را ندارد و به سوی من رجوع داده می‌شوند، من جانشین این شهدا در خانواده‌‌های آنها هستم. پس خانواده شهدا هم نیازی به تجلیل‌های ما ندارند.


بیشتر ببینید:

گزارش تصویری مراسم بزرگداشت روز شهید و گرامیداشت روز جانباز


 

اوحدی با اشاره به اینکه فلسفه خلقت پیامبران فراهم کردن زمینه رشد و کمال انسانی است که می‌تواند به جایی برسد که به غیر از خدا نبیند، گفت: همین انسان اگر از مسیر صحیح، منحرف شود سراسر نکبت خواهد شد و یکی از آفت‌های انسان فراموشی است. گذر زمان ممکن است انسان را از مسیری که باید طی کند، منحرف کند؛ آنجاست که باید نگران انسان شد.

وی برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا و ایثارگران را تواصی به حق و تواصی به صبر انسان‌های بزرگی دانست که شهید شده‌اند و گفت: خداوند شهدا را همانند علامت‌هایی در مسیر ما قرار داده تا راه را پیدا کنیم.

بشارت شهدا همه جا هست؛ فقط گوش شنوا می‌خواهد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: بشارت شهدا همه جا هست، فقط گوش شنوا می‌خواهد؛ بزرگداشت شهدا، گرفتن بشارت از انسان‌هایی است که «عِندَ رَبِّهِم يُرزَقون» هستند.

پس از صحبت‌های اوحدی، به صورت همزمان در تهران و استان‌های کشور از ایثارگران وزارت ورزش و جوانان به صورت حضوری و مجازی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha