شرکت ۷۰ هزار دانش‌آموز لرستانی در طرح حفظ جز ۳۰ قرآن
کد خبر: 3956502
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

شرکت ۷۰ هزار دانش‌آموز لرستانی در طرح حفظ جز ۳۰ قرآن

معاون آموزش و پرورش لرستان از شرکت ۷۰ هزار دانش‌آموز لرستانی در طرح حفظ جز ۳۰ قرآن خبر داد و گفت: ۱۳۰ هزار دانش‌آموز لرستانی در رشته‌های مختلف سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کردند.

شرکت 70 هزار دانش‌آموز لرستانی در طرح حفظ جز 30 قرآنبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الله مؤمنی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش ‌و ‌پرورش لرستان در دیدار جمعی از معاونین و مربیان پرورشی استان لرستان با نماینده ولی‌‌فقیه در لرستان که امروز، نهم اسفند به مناسبت هفته تربیت اسلامی، برگزار شد، در تشریح فعالیت‌های معاونت پرورشی آموزش و پرورش لرستان، گفت:  در معاونت پرورشی آموزش و پرورش لرستان 112 معاون پرورشی،  549 مربی پرورشی و 412 مشاور فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه معاونت پرورشی استان لرستان در سال گذشته در بحث ساماندهی نیروی انسانی رتبه 23 کشوری را کسب کرد که با سعی و تلاش همکاران در سال‌جاری موفق به کسب رتبه 13 کشوری شدیم، با تأکید بر اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار کرد: از شش ساحت سند تحول به صورت مستقیم چهار ساحت مختص معاونت پرورشی و فرهنگی است و دو ساحت دیگر به طور غیرمستقیم به این معاونت مرتبط است.

مؤمنی شرکت 130 هزار دانش‌آموز لرستانی در رشته‌های مختلف مسابقات قرآن، عترت و نماز، شرکت 70 هزار دانش‌آموز لرستانی در طرح حفظ جز 30 قرآن،  برگزاری 850 گفتمان دینی در سطح ادارات و مدارس لرستان  را بخشی از فعالیت‌های انجام گرفته در اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان برشمرد.

وی برگزاری مسابقات از کتاب‎های نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، حضور 70 هزار  دانش‌آموز در جشنواره‌های مجازی، حضور 450 روحانی در برنامه‌های گفتمان دینی مدارس، برگزاری کارگاه توانمندسازی طرح «امین» را بخش دیگری از فعالیت‌های انجام گرفته در معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بیان کرد. 

مؤمنی با بیان اینکه در سطح استان 14 شورای دانش‌آموزی و 10 مجلس دانش‌آموزی فعال هستند، از عضویت 110 هزار دانش‌آموزان  لرستانی در شوراهای دانش‌آموزی خبرداد و گفت: 47 هزار دانش‌آموز در تشکل‌های پیشتازان و 160 هزار دانش‌آموز لرستانی نیز در تشکل‌های بسیج دانش‌آموزی عضو هستند.

وی از فعالیت 31 کانون فرهنگی و تربیتی در سطح استان خبرداد و افزود: در برنامه کانون‌ها 152 هزار دانش‌آموز در 70 رشته ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان حضور 85 هزار دانش‌آموز لرستانی در پرسش مهر ریاست جمهوری، فعالیت 9 مرکز مشاوره روانشناختی و هسته‌های مشاوره برای ارائه خدمات در سطح استان و عضویت 12 هزار دانش‎آموز در  1278 کانون «یاریگران زندگی» و همچنین برگزاری 50 کارگاه توانمندسازی اولیا، دانش‌آموزان و مربیان، حضور 65 هزار نفر در بحث سلامت روان، ایجاد صدای مشاور و برقراری 3200 تماس با این معاونت را بخش دیگری از فعالیت‌های معاونت پرورشی استان ذکر کرد و گفت: در سطح کشور 36 کانال ویژه معاونت پرورشی وجود دارد که 117 گروه فعال هم کارهای پرورشی را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام
captcha