تحصیل ۱۵۰ دانشجوی کشورهای مسلمان در دانشگاه لرستان
کد خبر: 3955945
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵

تحصیل ۱۵۰ دانشجوی کشورهای مسلمان در دانشگاه لرستان

رئیس دانشگاه لرستان از تحصیل ۱۵۰ دانشجو از کشورهای اسلامی در دانشگاه لرستان خبر داد و گفت: این دانشجویان از کشورهای عراق، نیجریه، پاکستان و اندونزی هستند.

امروز چهارشنبه ارسال شود//تحصیل ۱۵۰ دانشجوی کشورهای مسلمان در دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، پنجم اسفندماه در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه این استان، اظهار کرد: در شرایط کرونایی سلامت دانشجویان خط قرمز بوده و بر مبنای پروتکل‌های بهداشتی حضور فیزیکی دانشجویان در حال حاضر امکان‌پذیر نیست، اما برنامه‌های تحصیلی، تشکل‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه لرستان در شرایط کرونا موفق به تولید ژل ضدعفونی کننده شد، ادامه داد: از هشت هزار و 300 دانشجوی دانشگاه لرستان در هر ترم حداکثر ۲۰۰ دانشجو نیاز به خوابگاه دارند.

عزیزی با اشاره به اینکه در سال جاری برای تمام دانشجویان بسته اینترنتی رایگان فراهم شد، افزود: در آموزش‌های مجازی در سال تحصیلی جاری بیش از ۹۸ درصد دانشجویان از آموزش مجازی استفاده می‌کنند.

رئیس دانشگاه لرستان با یادآوری اینکه سه نفر از دانشجویان دانشگاه لرستان خارج از محیط دانشگاه و در محل زندگی خود بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند، اضافه کرد: دانشگاه لرستان در آموزش مجازی از سامانه LMS استفاده می‌کند.

وی اصلی‌ترین مشکل آموزش مجازی را عدم حضور فیزیکی دانست و با اشاره به اینکه حضور فیزیکی و آموزش چهره به چهره اثرگذاری بیشتری دارد، افزود: هر چند آموزش مجازی کیفیت آموزش حضوری را ندارد اما در دوران بعد از کرونا می‌تواند به کمک آموزش بیاید به نحوی‌ که آموزش‌ها ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی باشد.

عزیزی از برگزاری همایش ملی مقابله با ویروس کرونا در لرستان خبر داد و گفت: ۷۰ مقاله از اساتید برجسته کشور در زمینه‌های مختلف مقابله با ویروس کرونا به دبیرخانه جشنواره رسید.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: این دانشجویان از کشورهای اسلامی مانند پاکستان، نیجریه، اندونزی و عراق هستند.

وی راه‌اندازی پروهشکده زنبور عسل دانشگاه لرستان را گامی در تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: مزرعه تولید مرغ بومی در قالب پروژه‌های جهش تولید در راستای توجه به تولید داخل است و هر آنچه دانشگاه در آن گام بر می‌دارد حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی است‌.

عزیزی با اشاره به اینکه بودجه دانشگاه لرستان در دو بخش هزینه‌ای و تملک دارایی‌هاست، تصریح کرد: در بخش تملک، رشد صددرصد بودجه و در بخش هزینه‌ای، رشد ۴۶ درصدی مواجه بودیم، کمااینکه بخش هزینه‌ای قائدتا باید صرف پژوهش شود.

انتهای پیام
captcha