نخستین دوره جشنواره قرآنی بانک کارآفرین برگزار شد
کد خبر: 3954891
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

نخستین دوره جشنواره قرآنی بانک کارآفرین برگزار شد

نخستین دوره جشنواره قرآن و عترت بانک کارآفرین طی 30 بهمن و اول اسفندماه در چهار بخش و 17 رشته برگزار شد.

برگزاری اولین دوره جشنواره قرآنی بانک کارآفرین

به گزارش ایکنا، نخستین دوره جشنواره قرآن و عترت کارکنان و خانواده‌های کارکنان بانک کارآفرین از 30 بهمن‌ماه در چهار بخش و 17 رشته آغاز شده و جمعه، اول اسفندماه نیز به پایان رسید.

مراسم اختتامیه این جشنواره و تجلیل از برگزیدگان رشته‌های مختلف نیز در نیمه اول اسفندماه و پیش از سالروز مبعث پیامبر اکرم(ص) برگزار می‌شود.

اولین مرحله جشنواره قرآن و عترت کارکنان بانک کارآفرین، شرکت‌های تابعه و اعضای خانواده کارکنان، با توجه به شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شده است. شروع فرایند این دوره از آبان‌ماه بوده و در حال حاضر نیز مراحل ارزیابی و داوری آثار ارسال شده به دبیرخانه در حال انجام است.

این دوره در چهار بخش و 17 رشته برگزار شده است. بخش ادبی شامل رشته‌های داستان‌نویسی، شعر و ترانه‌سرایی، بخش آوایی شامل رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ با محوریت جزء 30 (سه رشته مجزا) و اذان، بخش هنری شامل رشته‌های خوشنویسی، عکاسی، نقاشی، قصه‌گویی و تولید کلیپ و نماهنگ و بخش مطالعات قرآنی نیز شامل رشته‌های آشنایی با مفاهیم قرآن، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، کتابخوانی و آشنایی با احکام شرعی است.

همچنین این جشنواره در سه گروه سنی زیر 10 سال (شکوفه‌ها)، 10 تا 16 سال (نوجوانان) و بالای 16 سال (بزرگسالان) برگزار شده است. بر همین اساس تمامی رشته‌ها به صورت ارسال اثر بوده و تنها در رشته‌های مربوط به حفظ قرآن، رقابت‌ها از طریق ارتباط زنده با شرکت‌کننده برگزار شد.

شعار این جشنواره «قرآن، آرامش‌آفرین زندگی» انتخاب شده و عنوان آن نیز یادواره نخستین سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی در نظر گرفته شد.

محمد عربان، دبیر اولین جشنواره قرآن و عترت بانک کارآفرین در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، به معرفی محورهای این جشنواره پرداخت و گفت: «پیشرفت در عرصه کار و کارآفرینی»، «آرامش در زندگی و رفتار اجتماعی» و «سبک زندگی ایرانی و اسلامی» محورهای این دوره بوده است، همچنین به موضوع «حقوق متقابل اعضای خانواده و تربیت فرزندان» نیز توجه شده است.

وی بیان کرد: بانک کارآفرین، حدود دو هزار و 200 نیروی انسانی دارد. با این وجود از بین کارکنان و خانواده‌های آنها 484 نفر در رشته‌های مختلف شرکت کرده‌اند. 30 بهمن‌ماه، آزمون رشته‌های مربوط به بخش مطالعاتی در دو گروه و چهار رشته، به صورت آنلاین برگزار شده است. جمعه، اول اسفندماه نیز مسابقات بخش آوایی، ادبی و هنری برگزار شد و در پایان این روز نیز برگزیدگان رشته‌های مختلف مشخص شدند.

همچنین بمان‌پور، مدیر آموزش و ارزیابی عملکرد بانک کارآفرین نیز در مورد فعالیت قرآنی بانک کارآفرین و ادامه‌دار بودن این جشنواره اظهار کرد: نگاه ما این است که جشنواره در ادوار آینده نیز ادامه داشته باشد. مقرر شد تا دبیرخانه دائمی جشنواره در بانک مستقر شود تا برای سال‌های آتی چنین برنامه‌هایی را داشته باشیم. پیش از این، برنامه‌های فرهنگی به خصوص در مناسبت‌های خاص اجرا شده است، اما برنامه‌های صرفاً قرآنی، برای نخستین‌بار روی داد.

یادآور می‌شود، در این جشنواره محمدرضا پورزرگری در بخش تجوید، محسن یاراحمدی در بخش لحن، نصرت‌الله حسینی در بخش صوت، امیر آقایی در بخش حسن حفظ و حمیدرضا مجیدی‌مهر نیز در بخش وقف و ابتدا در گروه داوری حضور داشتند.

در بخش بانوان نیز معصومه عباسی‌نظری در بخش تجوید، معصومه آگاهی در بخش وقف و ابتدا، پرنیان عصابخش در بخش صوت، سمانه کوچکی در بخش لحن و نجمه شبانی‌قهرودی نیز در بخش حسن حفظ در گروه داوری حضور داشته‌اند.

محمد بادپا نیز مسئول کمیته فنی این مسابقات بوده است.

انتهای پیام
captcha